„Zajlik
A lényeg

Media1: Házkutatást tartottak az egyik legnagyobb Magyarországon működő médiaügynökségnél, zárolták a számlákat

31/05/2022 20:48

| Szerző: Klubrádió

A Media1 információi szerint az Initiative médiaügynökség ellen folytatólagosan elkövetett költségvetési csalás gyanúja miatt folyik nyomozás.

A Media1 információi szerint egy néhány évvel ezelőtti, de még nem el nem évült szponzorációs ügyhöz kapcsolódóan indított nyomozást a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az Initiative médiaügynökség ellen. Úgy tudják, a vállalatnál még csütörtökön házkutatást tartottak nyomozók, zárolták a cég bankszámláit, továbbá különféle adathordozókat és más bűnjeleket is lefoglaltak. Költségvetési csalás a gyanú.

Az Initiative olyan nagy ügyfelek teljes körű médiavásárlásait intézi mint például a Carslberg, az Euronics, a Béres, az OTP Bank, a Storck, a Foodpanda, a LEGO, a Tchibo, a Kométa, a Pápai Hús, a Mizo, a Porsche Hungária, és a Zwack.

A médiaügynökség számláinak zárolása miatt egyelőre bizonytalan, hogy a vállalat partnereinek nyári reklámkampányaival mi lesz, azokat el tudják-e indítani, illetve tudják-e folytatni.

A történtek miatt többen attól tartanak, hogy késve juthatnak pénzükhöz a cég munkavállalói és azok a médiapartnerek, akiktől a vállalat médiafelületeket vásárolt a hirdetők számára, de a cégcsoport azt állítja, hogy az anyavállalat helytáll majd és rendezi a zár alá vett cég kintlévőségeit. A Media1-nek küldött közleményükben úgy fogalmaztak: a társaság „transzparens és a jogszabályoknak mindenben megfelelő működését a nemzetközi hálózatunknak előírt rendszeres auditok mellett az elmúlt években több adóhatósági ellenőrzés is megerősítette”.

A Media1 kedd este tovább frissítette a hírt, mert kiderült, hogy az Initiative mellett egy médiaszolgáltatónál és a médiaügynökség egyik megbízójánál is házkutatás volt. Továbbá hozzátették: első körben az AGB nevű, a médiapiacon elterjedt szoftverből származó adatok szerint az OTP Bank, a Storck, a Delivery Hero (Foodpanda), a Bonafarm, a Lapcom, a Kométa, a Mizo, és az Intersnack is az említett ügynökség partnere, de a médiavásárló cég egyik illetékesétől a Media1 azt a felvilágosítást kapta, hogy ezen márkák nem az Inititative cégen keresztül végzik a médiavásárlásaikat, tehát a szakmai körökben sztenderdként használatos szoftver tévesen azonosítja őket az Initiative partnereként.

(Kiemelt képünk illusztráció: MTI/Kelemen Zoltán Gergely/részlet)