Amikor diákok beleszólást kapnak iskolájuk fejlesztésébe
14/08/2022 08:37
| Szerző: Bíró Bori/Klubrádió
A debreceni Alternatív Közösségek Egyesülete a K-Monitor szakmai segítségével először valósította meg az úgynevezett részvételi költségvetés-alkotást egy magyar iskolában, a Medgyessy Ferenc Gimnáziumban a 2021-2022-es tanévben. Megújult a táncosok próbaterme, kényelmes, a lyukasórák eltöltésére alkalmas "pihiszoba" született, a lányvécékbe pedig higiéniai termékeket tartalmazó doboz került ki.
Egy évvel ezelőtt még feltételes módban írt a K-Monitor arról, milyen hasznos lenne, ha a magyar közoktatásban a diákok akár csak kísérleti jelleggel is, de beleszólást kaphatnának a környezetük alakításába az úgynevezett részvételi költségvetés-alkotás révén. Nemrég mindez a valóságban is megtörtént, ugyanis a debreceni Alternatív Közösségek Egyesülete a K-Monitor szakmai segítségével először valósította meg egy magyar iskolában, a Medgyessy Ferenc Gimnáziumban a 2021-2022-es tanévben.
A diákok leírták ötleteiket az iskola fejlesztésére, majd a beérkezett ötleteket letisztázták, és egy kampányt követően szavazást szerveztek. A folyamat eredményeként megújult a táncosok próbaterme, egy kényelmes, a lyukasórák eltöltésére alkalmas "pihiszoba" született, a lányvécékbe pedig egy higiéniai termékeket tartalmazó doboz került ki, ami a "vigyél el egyet, ha kell és pótold" elven működik. A részletekbe Merényi Miklós, a K-Monitor egyesület munkatársa, valamint Molnár Ágnes, az Alternatív Közösségek Egyesületének alelnöke avatott be.
Az adást a fenti a lejátszás ikonra kattintva hallgathatják meg.
2022. augusztus 13., szombat 13:00
Műsorvezető: Bíró Bori