Azahriah: Nem releváns, hogy ki vagyok igazából
30/11/2024 16:01
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Vikár Anna Flóra
Mindhárom arénás koncert után ugyanúgy éreztem magam, aztán Csíkszeredán olyat nyomtam, mint még azóta se, soha. Ott volt flow-állapotom – mondja az első magyar szupersztár. Nem bánja, hogy ennyire gyorsan futott be, mert szerinte ez a tempó tükrözi azt, ahogy generációja él. Úgy véli, nagyon sok embernek vannak jó ötletei, a sikerhez azt kell tudni, hogyan lehet végigvinni a dolgokat és nagyon kell zavarnia, ha valamihez nem értünk. Azahriah-val és mendezserével, Tóth Gergellyel beszélgettünk A nagy műben.
A Supermanagementtel dolgozó Follow the flow énekese mutatott egy éneklős-gitározós Insta-sztorit Azahriah-ról Tóth Gergelynek. Nagyon tetszett az előadásmódja, a gesztikulációja és persze a hangja is, egyből láttam, hogy született előadó – mesélte Tóth, aki ezután felkereste az addigra a YouTube-on már komoly sikereket elért énekest, akinek pedig imponált, hogy egy szűk kört képviselő csapat érdeklődött iránta.
Ami Azahriah-val történik az járatlan út az előadói oldalon és a menedzsementnek is, ebben az értelemben folyamatosan komfortzónán kívül mozognak – mondta Tóth. Nagy rizikót vállaltak már az első koncerttel a MONYO Landen. Azinak akkor még csak néhány dala volt kinn, de a videók nézettsége miatt úgy voltunk vele, hogy megkockáztatunk egy ekkora helyet, nézzük meg mi történik – mondta Tóth. Aztán sold out lett.
Ez a kockázatvállalás ismétlődött a Puskás-koncerteknél is. Nagy pánikok voltak, fals számok látszottak a jegyeladásnál, mert lefagyott a rendszer, de ezt nem lehetett egyből tudni – mesélte Azahriah. Miután mindhárom napra elkelt az összes jegy, inkább ijedtek voltak, mint boldogok, az volt bennük, hogy akkor most valami nagyot kell tudni letenni az asztalra és minél inkább úgy, ahogy Azi fejében van.
Tervezéssel telt ez az időszak, persze, éreztem a nyomást, kellemetlen olyan közegben mozogni, ahol még nem taposták ki az utat, de ez talán inkább a menedzsmentet terhelte. Mindent amit tudtak, sőt nagyon sok dolgot, ami pluszba kellett hozzá azt több tízszeres fokozaton kellett végezni. Minden megnagyobbodott, nagyobbak voltak a költségek, minden feladatra több ember kellett – mondta Azahriah. Az esemény előtt egy héttel álmomban jöttek elő a stresszek, volt, hogy azt álmodtam, hogy lekésem a koncertet. Napközben ezt elnyomtam munkával, annyi mindenen kellett dolgozni, a táncosokkal, a vízuálfallal, a styling – tette hozzá az énekes. Bár úgy emlékszik közösen brainstormingoltak mi-hogy legyen, menedzsere szerint Azi talált ki szinte mindent.
Néhány héttel a tripla koncert előtt, 36 évesen meghalt alkotótársuk, a Supermanagementnél dolgozó Ferich Balázs, ami azért nyilván változtatott azon, hogyan tudtak készülni.
Az Azi szerintem a legfelemelőbb dolgot tette érte, a háromból az utolsó koncert utolsó pár percét – pont azt a pillanatot, amikor igazán megdicsőülhetett volna –, az egész momentumot átadta a Balázs emlékének. Ez olyan emberi nagyság, amivel nekem Azi örökre beírta magát a szívembe – mondta Tóth.
Ennek nagyon örülök, hogy ezt mondod, tartottam attól, hogy képmutatásnak tűnik – válaszolta erre Azahriah, aki attól tartott, úgy érthetik, mintha profitálni akarna ebből a gesztusból.
Egyáltalán nem tűnt úgy – szögezte le Tóth. A szombati koncert után karneváli hangulatban mentek el az emberek, a vasárnapi után síri csendben. A színfalak mögött pedig mindenki sírt és ölelgette egymást. Még most is nehéz ezeket a perceket megnézni, benne lesz ez a rész is a koncertfilmben, szerintem átélhető annak is, aki nem volt ott – mondta a menedzser.
Azahriah a tripla koncert minden napján ugyanúgy érezte magát. Szerinte itt van egy gát is, abban, hogy megélje a pillanatot. Az utolsó nap jött rá, hogy ebben talán a szemüveg is segít, így, hogy rajta volt, nem is látta igazán mennyien voltak. Ez talán kell is ahhoz, hogy minden rendben lemenjen, ha igazán beengedné az élményt nem biztos, hogy így sikerülne.
A Puskás után elmentünk Erdélybe koncertezni, Csíkszeredán olyat nyomtam, mint még azóta se, soha. Három zene után teljesen felszabadultam, feszegettem a határokat, ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor az ember sokat fut és átesik a holtponton, utána pedig már a végtelenségig tud futni, ott volt flow-állapotom – mesélte a zenész.
Azahriah szerint őt, illetve a menedzsmentet talán az választja el másoktól, akiknek jó ötletei vannak, hogy tudják, hogyan kell végigvinni valamit, fantáziából megvalósítani. Ha kirakok egy 15 másodperces loopot, máris kapom rá a reakciókat, hogy ez jó, akkor az olyan mintha csináltam volna valamit, pedig nem készült el semmi – mondta a zenész. Ezzel nem szabad elszállni szerinte, tudni kell, hogy egy adott célhoz milyen konkrét lépések vezetnek el.
Talán a Toi-toi-os incidens volt eddig az egyetlen, amely a karrierjét beárnyékolta – keringett egy felvétel, amin egy rajongójával közösült egy fesztiválon a WC mögött –, voltak akik erre azt mondták, ez indította be igazán a karrierjét, olyan konteót is hallottunk, hogy direkt csináltuk – mesélte Tóth. Én arra emlékszem, hogy nagyon akartam mutatni utána valamit, hogy legyen referencia, hogy a zenéken legyen a figyelem, hogy értsék, nem releváns, hogy én ki vagyok igazából – mondta Azahriah.
A zenész rengeteg üzenetet kap, ami nyomasztja, hogy már nem igazán tud boltba menni, mert az mindenképpen egy csomó interakciót jelent, ő pedig még nem tanulta meg, hogyan kezelje ezeket. Szerinte amikor fotózkodni akarnak vele, akkor azt az örömöt akarják kifejezni, amit a zenéjével adott és ez jó, de valójában ilyenkor két egymás számára idegen ember ölelgeti egymást, ez pedig hamis szeretet.
Az adásban szó volt arról is, Azahriah dolgozik azon, hogy jobb legyen a kapcsolattartásban, miben gátolja a maximalizmusa, jónak tartja-e, hogy gyorsan lett sikeres, készülni kell-e szerinte arra, hogy lecseng körülötte a rajongás, arról, hogyan tanul meg mindent az internetről, hogy miért szeretne koncentrálni a YouTube-csatornájára és, hogy mit szól a menedzsment a bejelentett kreatív szünethez. A teljes adást meghallgathatják a fenti lejátszóra kattintva.
2024. november 30., szombat 12:00
Műsorvezető: Kadarkai Endre
Szerkesztő: Lehoczky Mirjam