Ha kell, ha nem, jön az 5-ös metró
30/01/2020 11:46
| Szerző: Klubrádió
Alternatív városvezetést alakít ki a kormány. Ott a kassza kulcsa, ott döntik el, hogy mire adnak pénzt.
A főváros adja a nemzeti össztermék 35 százalékát. A budapestiek és az itt működő cégek napi 20 milliárd forint adót fizetnek. Ennek túlnyomó többségét elviszi az állam a közös kasszába, az önkormányzatnak annyi pénze sem marad, hogy egy komolyabb beruházásba kezdjen.
Orbán Viktor gyakorlatilag alternatív városvezetést hozott létre, amikor egy államtitkárságot kreált Fürjes Balázzsal az élen. Noha Budapestnek van egy világos fejlesztési terve még Tarlós István idejéből, és van terve a Karácsony Gergely vezette új önkormányzatnak is, nem tudnak belefogni a megvalósításba, mert a kassza kulcsa a kormánynál van. Az történik, történhet a fővárosban, amit a kormány akar.
Tipikus példa az 5-ös metró, illetve metrószerű vasút. Király Dávid, a Republikon Intézet várospolitikai szakértője úgy véli, nem ez a legfontosabb megoldandó probléma. Egy másik emblematikus kérdés a Lánchíd felújítása. A hidat az alagúttal együtt lenne érdemes javítani, hiszen akkor egy útlezárással megoldható lenne a forgalom elterelése. A kormány azonban nem ad erre elég pénzt, pedig a Lánchíd nem csupán egy átkelő a Dunán, hanem jelkép, nemzeti érték.
Király Dávid elmondta azt is, hogy az Európai Uniótó várható támogatást a kormány valószínűleg saját hatáskörben fogja elkölteni. A közlekedés fejlesztésére szánt összeget akár teljes egészében el is viheti az 5-ös metró.
Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg.
2020.01.30. 06:00
Műsorvezető: Lampé Ágnes