Furcsa fesztiválok
Nemrég ért véget a Velencei Karnevál, amely mára 17 naposra bővült. A karnevál mindig akkor zárul, amikor a böjt indul – maga a kifejezés is erre utal, hiszen a latin „carne” „hús” és a „levare” vagy „vale” „elhagyni”, illetve „búcsúzom" szavakból ered – Bér Rudolf, festőművész
Most indul be a spanyol fieszta szezon, arról, hogy milyen papírmasé figurákat égetnek el a valenciai Las Fallas alkalmával Nemes Gábor, a Klubrádió külföldi tudósítója számolt be.
Az indiaiak is szeretnek ünnepelni, számos olyan hagyomány van, amely milliókat mozdít meg – Odze György író, mutatta be többek között a harcikocsik fesztiválját.
Az amerikai fociliga idei döntőjének, a Super Bowlnak a nézettsége már-már vetekszik a Holdra szálláséval. A Nielsen mérése szerint több mint 200 millió ember látta legalább egy részét. Az esemény azonban nemcsak a fociról szól – azon kívül, hogy a szünetben A-listás sztárfellépők szórakoztatják a közönséget – milliárdok repkednek a háttérben. Egy harminc másodperces tévéreklám a döntő alatt idén 7 millió dollárba került. Ráadásul, amióta Taylor Swift Travis Kelce-vel, az idei bajnok Kansas City Chief játékosával jár, még különböző összeesküvéselméletek is beindultak – Nagy Gábor, a HVG volt amerikai tudósítója bontotta ki az NFL döntő üzleti és vélt vagy valós politikai vetületeit.