„Zajlik
A lényeg

70 millióért rendelt zenei ízléstesztet és a műsorvezetőiről szóló felmérést az MTVA

28/09/2023 14:35

| Szerző: Klubrádió

Nettó 70 millió 610 ezer forintot fizethet ki a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) különféle közvélemény-kutatások elkészítéséért a következő egy év során a Társadalomkutató Kft.-nek – az erről szóló szerződést a Media1 vette észre az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben.

Megjegyezték: az állami médiavállalat közbeszerzési pályázatára egyedüliként jelentkező cég eredetileg 30 millió forintos ajánlatot tett, de a szeptember 19-én aláírt szerződésben már 70 millió forintos megbízás szerepel. A Társadalomkutató Kft. egyébként 2020-ban 94 millió, tavaly pedig 67 millióért vállalta el ugyanezt a munkát. A médiafogyasztási kutatásokkal a megrendelő szándékai szerint az MTVA rádióinak és televíziós csatornáinak, valamint weboldalának működését támogatják.

Az idén 127 milliárd forintból működő MTVA például arra kíváncsi, hogy a műsorvezetőik mennyire ismertek és kedveltek, de a különféle telefonos és fókuszcsoportos közvélemény-kutatások között lesz olyan is, amelyben a műsoraik és a sorozataik megítéléséről érdeklődnek.

Továbbá külön „zenei ízléstesztet” is rendeltek, amelynek során a rádióikban lejátszott zeneszámokról kérdeznek majd 100 hallgatót Budapesten, 100-100 embert pedig két vidéki nagyvárosban. Emellett a szerződésben szó van arról is, hogy a Társadalomkutató Kft. 175 órányi tanácsot is ad majd az MTVA-nak. A munkába egyébként alvállalkozóként bevonnak majd egy törökbálinti egyéni vállalkozót is.

A Társadalomkutató Kft. ügyvezetője Fekete-Somodi Ágnes, aki korábban a Mráz Ágoston Sámuel nevével fémjelzett kormányközeli Nézőpont Csoportnak is dolgozott – tették hozzá a cikkben.

Azt már a Telex teszi hozzá, hogy az MTVA évről-évre ír ki például „tapsbeszerzéseket” is: az elmúlt időszakban 30-30 milliót költöttek a közönség biztosítására. De taxizásra is futja bőven: 490 milliót szántak csak fuvarozására.

(Kiemelt kép: MTVA/Zih Zsolt)