„Köszönjük
A lényeg

A BKK elnézést kért a kerekesszékes utast és társát inzultáló buszsofőr miatt

10/01/2024 19:07

| Szerző: Klubrádió

Bocsánatot kért a BKK a videófelvétellel leleplezett agresszív buszvezető miatt, de új vizsgálatot is kértek az ügyben. Azt hangsúlyozták, ők munkajogilag nem tehetnek semmit a sofőr ellen, az a BKV reszortja.

A 444 kedden megírta, illetve videón bemutatta, hogy a 136-os fővárosi buszjárat egyik sofőrje agresszív modorban tagadta egy keresszékes utasának, hogy köteles lenne felengedni őt a járműre elektromos kerekesszékkel, majd rátámadt a kísérőjére, akit később patkánynak és hülyegyereknek nevezett, valamint megpróbálta kiütni a kezéből a telefonját, amivel felvette az esetet.

Azt írták: „Nagyon sajnáljuk az esetet és az érintett kerekesszékes utasunktól, valamint kísérőjétől a sajtón és közvetlenül levélben is elnézést kérünk az eset miatt. Elfogadhatatlannak tartjuk a sofőr viselkedését, illetve azt, hogy bárkit is hátrány vagy megkülönböztetés érjen a közösségi közlekedés igénybevétele során.”

A cég ezután megerősítette, hogy  „az ügyfél által használt elektromos kerekesszéket a BKK szabályzata szerint a járműnek el kell szállítani, a járművezető pedig ilyenkor köteles lerakni a rámpát az Utasnak.”

A BKK új vizsgálatot kezdeményezett az ügyben a BKV-nál, hangsúlyozva: ez belső BKV-s és nem BKK-s ügy. Levelükben az is szerepel, hogy ők munkajogilag nem tehetnek semmit a sofőr ellen, az a BKV reszortja.