„Ki
A lényeg

A versenyhivatal 307 milliós bírságot szabott ki a Wizz Airre

3/08/2024 11:11

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Vikár Anna Flóra

A drágább csomagok irányába terelték a fogyasztókat és az automatikus utasfelvétellel kapcsolatos tájékoztatás sem stimmelt.

Cikkünk frissült.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Wizz Air nem megfelelően tájékoztatott és a drágább csomagok felé terelte a fogyasztókat, így a versenytanács 307 millió forintos bírságot szabott ki – számolt be a 24.hu.

A hivatal közleményében úgy indokolt, a légitársaság a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről, illetve elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók. Például nem szóltak, hogy az alapszolgáltatás választása esetén is lehetőség van a Wizz Priority vagy a feladott poggyász szolgáltatás megvételére. Ezzel pedig a drágább csomagok irányába terelték a fogyasztókat.

A Wizz Air az eljárásban több vállalást tett, ám azokat a versenytanács nem fogadta el, mivel kétségesnek látta a megvalósíthatóságot, illetve az sem segített, hogy a céggel szemben több eljárás is zajlott illetve van folyamatban jelenleg is.

A debreceni reptér és a Wizz Air 10 éves együttműködését
 
 A Wizz Air Eindhovenbe tartó járata felszállás előtt a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 2022. október 11-én. l Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
 
 

A GVH az elmúlt években kiemelt figyelemmel kíséri a légi közlekedés hazai piacát, beleértve a légitársaságok honlapjait és a népszerű jegyár-összehasonlító oldalakat. A most lezárult ügy kapcsán a GVH ismételten felhívta a légitársaságok figyelmét, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, és könnyen érthetően fogalmazzák meg azokat – olvasható a közleményben.

Frissítés (szombaton 12:40-kor)

Reagált a légitársaság, megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, így jogi lépéseket tesz. A cég közleményében hangsúlyozta, a több mint eg éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val. A Wizz Air meggyőződése, hogy a foglalási folyamata jól érthető és átlátható, ennek ellenére figyelembe vette a hatóság észrevételeit.