„Köszönjük
A lényeg

Az Orbán-család érdekeltségét is hirdető turisztikai reklámcikket jelentettek meg a New York Times-ban

13/10/2023 14:32

| Szerző: Klubrádió

A 444.hu vette észre, hogy a New York Times-ban közzétett nagy, fizetett cikkben reklámozza Budapest turisztikai célpontjait az állami tulajdonú Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

„Fedezze fel a magyar főváros gazdag örökségét és stíluskavalkádját, a barokk várpalotától és a modern kulturális központtól kezdve a Michelin-csillagos éttermeken át a pazar termálfürdőkig.” Így kezdődik az anyag, amelyben először olyan látnivalókra és potenciális turistacélpontokra hívják fel az amerikai fizető közönség figyelmét, mint a Halászbástya, a Magyar Zene Háza, a Várhegy, az Operaház, a Párisi Udvarban létrehozott szálloda vagy a MÜPA.

Ezután jönnek az ajánlott éttermek, a Stand25 bisztró, az Onyx Műhely és a Flava Kitchen. Utóbbi, ahogy a cikkben felhívják a figyelmet, az Orbán Viktor miniszterelnök veje, Tiborcz István tulajdonában lévő BDPST érdekeltsége. A Budapest gasztronómiájáról szóló részben hosszan nyilatkozik Langó Tamás, a BDPST Group „executive sommelier”-je. A BDPST csoport egyik cégének, a BDPST Konceptnek Orbán legidősebb lánya, Ráhel az ügyvezetője. Sajtóhírek szerint Orbán Ráhel a színfalak mögött évek óta befolyással bír a reklámcikket fizető MTÜ tevékenységére.

Tárgyi tévedés is van a cikkben: látható egy fotó, amelyen a Lánchíd budai hídfője van a kémbank épületével, a Duna túloldalán a Parlamenttel, valahonnan a várhegyről fotózva. A képaláírás a következő: „Budapest 19. századi fellegvárából, a város legmagasabb pontjáról lenyűgöző kilátás nyílik a Dunára.”

A „19. századi fellegvár” leírás a Citadellára illene, de a fotó nem onnan, hanem a várból készült – csakhogy egyik sem a város legmagasabb pontja. A közelében sincsenek. Az a János-hegy a kilátójával, ami a tengerszinthez képest durván kétszer olyan magasan található, mint a Citadella és háromszor olyan magasan, mint a Várhegy.