Első útján lerobbant a MÁV újonnan bérelt mozdonya
9/10/2023 18:42
| Szerző: Klubrádió
Videót is közzétett a MÁV a Facebookon hétfőn arról, hogy elindult az első olyan szerelvény, amelyet a vasúttársaság újonnan bérelt, használt Siemens-mozdonyainak egyike vontatott, de azzal már nem dicsekedtek, hogy visszafelé lerobbant a mozdony – írja a hvg.hu.
„Elindult! Bemutatkozott az első MÁV-START arculatára átalakított 182-es mozdony.” – jelentette be a Facebookon a MÁV hétfő reggel 8 órakor, és videót is közzétett arról, ahogy a vasúttársaság színeire festett mozdony a Tokaj InterCityt vontatva kifut a Keleti pályaudvarról.
Ez volt a MÁV által nemrég bérbe vett, használt Siemens-mozdonyok közül az első forgalomba állt jármű első útja, amely viszont nem végződött jól, mert visszafelé a mozdony lerobbant Kőbánya-Kispest állomáson, ahol a tervezett egyperces várakozás helyett 35 percet vesztegelt. Mint a cikkben írják, a menetrendhez képest 40 perc késést szedett össze a járat, és mire a Nyugati pályaudvarra visszaért, ebből csak 1 percet tudott lefaragni, így 39 percet késett az egész úton.
Mivel a hvg.hu-hoz eljutott információk szerint a késést és a Kőbánya-Kispest állomáson ácsorgást egyértelműen az éppen első útját teljesítő mozdony meghibásodása okozta, a portál megkereste a MÁV-ot. A vasúttársaság gyorsan válaszolt és elismerte a problémát: „A Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel Kőbánya-Kispest állomáson. A helyszínen elhárítottuk a hibát, és a szerelvény folytatta az útját.”
Ezekből 15 darabot bérel a MÁV, mivel a korábban 115 új mozdony megvásárlására kiírt, és a Siemens által megnyert tendert Lázár János miniszter lefújta, arra hivatkozva, hogy „már nem barátkozunk velük”. Az érintett új bérelt mozdony egyébként nem mondható újnak, hiszen egy szakmai oldal gyűjtése szerint 17 éves, akárcsak 14 társa. Mintegy 3 millió kilométer lehet benne.