„1%
A lényeg

Juhász sorra nyeri az őt erőszakkal vádoló lapok ellen a pereket

22/04/2022 11:27

| Szerző: Klubrádió

A Ripost nevű és a 888 nevű kormányközeli lapok elleni pernyerés után az Origo ellen is megnyerte a pereit Juhász Péter, az Együtt párt egykori elnöke, ellenzéki aktivista, akit 2017-ben és 2018-ban a választások előtt járatott le a kormánypropaganda. Három héten belül a harmadik perét nyerte, számolt be róla a volt politikus a "Pert vesztett az Origo is, a legmocskosabb szennylap" című írásában a Facebookon.

 
Juhász Péter
 
Juhász Péter Facebook
 

Juhász azt írja, hogy "ez volt az a nagy nyilvánossághoz eljutó internetes felület, amelyik belevágott annak a hazugságáradatnak a terjesztésébe aminek a vége több mint 2500 megjelenés lett különböző kormányirányítás alatt álló nagy elérésű propaganda lapokban". Juhász rámutatott, hogy ezeket a lapokat "Rogán irányítja Orbán hatalmának érdekében".

Az Origo csak az első napon 6 darab írást közölt, ezek mindegyikéről, ahogy a többiről is kiderült, hogy teljes egészében hazugság volt, írja. A Pesti Központi Kerületi Bíróság első fokon "az Origoval szemben is 100%-ban állapította meg a pernyertességemet", 27 pontban marasztalták el a lapot, Juhász szerint "egyetlen pontban sem maradt kétely a bíróban, hogy igazam van, így minden pontban helyt adott a keresetemben kifogásolt állításokkal kapcsolatban".

A kormánypropaganda a 2018-as választások előtt kezdte terjeszteni azt Juhászról, hogy asszonyverő, hogy verte a feleségét. Juhász szerint nem csak neki, hanem a családjának is fontos az ítélet, "mert sokan a legjobb szándékú emberek közül is elhiszik az ilyen állításokat, ha sokat szajkózzák. Márpedig az orbáni propaganda termékei több mint 2500 alkalommal tálalták ezeket a rágalmakat a nyilvánosság elé."

Majtényi László is megnyerte a Pesti Srácok nevű propaganda kiadvány elleni perét, írja a Media1 Blog. A Fővárosi Törvényszék által meghozott ítélet szerint 4,8 millió forint összegű sérelemdíjat, továbbá illetéket, eljárási költséget és ügyvédi költséget kell fizetniük Majtényi részére.

A médiablog idézte az ítélettel kapcsolatos reakciót, szerintük ők csak „következtetéseket” közöltek Majtényi múltjával kapcsolatban, és a bírónőt kezdték el a nevét is felemlegetve szidalmazni, mivel szerintük téves ítélet született, és fellebbeznek az az első fokú ítélet ellen, írja a Media1.