Lázár szerint a legjobbakkal dolgozik a vasúton. Vitézy lesajnálva reagált
19/10/2024 06:18
| Szerző: Klubrádió
Nyilvánosam üzengetős vitát vív Lázár János építési ás közlekedési miniszter, valamint Vitézy Dávid, volt LMP-s főpolgámester-jelölt, volt BKK-vezérigazgató, az Orbán-kormány egykori közlekedési ügyekkel megbízott államtitkára.
A vasút nem szakkör, hanem komoly dolog, a fejelsztéséen a legjobakkal dolgoznak eygütt – írta Lázár János közéekedés árravezető a Facebookon, még hétfőn.
"Hiba lenne azt gondolni, hogy a közlekedésfejlesztéshez mindenki ért, aki utazott már vonaton, vagy aki az első Legojából rendező pályaudvart épített. Ez nem szakkör, hanem egy szakma, és mi abból is a legjobbakkal dolgozunk. Látványterv vitézek és énmárka-építők helyett azokkal dolgozunk a vasút megújításán, akik kidolgozták és működtetik azt az új tarifarendszert, amelyiknek köszönhetően ma többen és többet utaznak a közszolgáltatásokkal, mint korábban" – írta Lázár.
Erre válaszult Vitázy Dávid, akit sokan közlekedési ügyekben jártas szakemberként tartanak számon, több nap elteltével, pénteken a közösségi oldalon Lázár jános magát és kollégáit a vasúti problémákkal szembenálló kiváló szakembergárdaként leíró posztjára annyival reagált, hogy a Tokaj Intercity délelőtt 10.20-as járata intercity minőségű kocsik nélkül közlekedik, nincs a szerelvényen sem első osztályú vagon, sem bisztró, és hogy nem alkalmas kerekesszékes utasok számára.
Pénteken Lázár János is újabb Facebook-poszttal jelentkezett. Videóüzenetében közölte, a kormány úgy döntött, nemcsak a 471-es utat építik újjá négysávosítással, hanem a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat is. Az építési és közlekedési miniszter kiemelte, ennek része lesz 50 kilométer vasúti pálya teljes újjáépítése, a két város közötti vasúti kapcsolat erősítése. Ez azt jelenti, hogy a 471-es út vasúti csomópontját úgy kell megvalósítani, hogy felüljárót kell építeni. Felidézte, hogy van egy szakasza a 471-esnek, amely négysávos lesz, a beruházás rövidesen befejeződik, és a felüljáró megszünteti a város egyik torlódási pontját. Ezt úgy fogják átépíteni, hogy a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonal fejlesztésének részévé teszik. Ez részben európai uniós forrásból valósítják meg, 2025 januárjában megjelentetik a közbeszerzést, jövő évben a munka megkezdhető, hiszen rendelkeznek az összes szükséges kiviteli tervvel és engedéllyel, sőt az erőforrásokkal is – mondta Lázár János.