„Köszönjük
Publicisztika
Több lekvárt a madzagra - Dési János jegyzete
Publicisztika

Több lekvárt a madzagra - Dési János jegyzete

A szuvizáshoz először is egy főhatóság kell, aztán gellérthegyi irodák, autók, fizetések, kutatóintézet, egy-két 3/3-assal - ha mindez megvan, akkor lehet bőkezű pr- és reklám-megrendeléseket adni az udvari beszállítónak, akinél tutira jó helyen van az a pár milliárdocska, amit arra fordítunk a nép pénzéből, hogy a népet hülyítsük.

Gesztenye – Józsa Márta jegyzete
Publicisztika

Gesztenye – Józsa Márta jegyzete

A sültgesztenye-szezon piaci fejleményei is érzékletesen mutatják, mennyit ér a kormány családbarát politikája. Erről is ír jegyzetében Józsa Márta, aki szerint, ha megértjük, hogy rengeteg felnőtt nem eszik azért, hogy a gyerekeknek jusson élelmiszer, akkor nyilván azon sem lepődik meg senki, hogy százezer forint rendkívüli kiadás milliók számára jelent megugorhatatlan összeget.

A Pinocchio-miniszter - Hardy Mihály jegyzete
Publicisztika

A Pinocchio-miniszter - Hardy Mihály jegyzete

Gulyás Gergely miniszter mindenesetre orbitálisat tódított, amikor azt állította, hogy a hackerek kezébe került adatok között nincsenek igazán fontos vagy érzékeny adatok. Pinocchio-miniszter alighanem ismét hülyének néz bennünket, csak az ő orra nem nő olyan gyorsan, mint a hazudós fabábué.

Egymillió - Józsa Márta jegyzete

9/06/2024 06:44

| Szerző: Józsa Márta / Klubrádió

A hétvégére a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást.

2024. június 06. Útszélen-részlet (2024.06.06. Józsa Márta jegyzete)
02:18
00:00

Nagyon régen történt volt Pécsett, még volt vonalas telefonunk, arra mentem haza valamelyik választási kampány idején, hogy lelkesen fogadott a legkisebbik gyerekem, képzeld, ma felhívott Orbán Viktor, és Önnek szólított.

Gondolom ígért megválasztása esetére minden szépet és jót, ahogy az akkoriban szokás volt. A kampánytelefonok akkortájt kerültek be a köztudatba, ahogy az úgynevezett door to door kampányok is, tudják, amikor bekopognak az ajtón, hogy meggyőzzenek valamelyik politikai márka egyesegyedüli megbízhatóságáról.

A szakkifejezést amúgy a politika a kereskedelemtől kölcsönözte, ez az a szolgáltatás, amikor egy megvásárolt terméket a fuvarozó cég az eladótól személyesen átveszi, és a vevő címére kiszállítja. A hétvégén a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást. Feltehetően a Kubatov-listáról választják ki őket, nem valószínű, hogy abban reménykednek: újabbakat tudnak már meggyőzni, de arról még igen – hogy szép szóval-e vagy fenyegetéssel, azt nem tudom – hogy menjenek szavazni. Maradva a számoknál: ez azt jelenti, hogy Eger lakosságának megfelelő aktivista minden tizedik magyar háztartást meglátogatva, háztartásonként mondjuk két-három szavazókorú emberrel számolva elér majd két-három millió szavazót.

Kíváncsi leszek, kinek milyen volt a szombatja, hívatlan vendégek járták-e úgy az utcákat, mint húsvétkor a locsolók. Arról nem is beszélve, hogy nem egyedül voltak az utakon, a DK tízezer aktivistát mozgósított, ők több százezer ajtón terveztek kopogtatni, mondjuk jóval kevesebb, mint a Fidesz ambíciója, de azért látványnak ez sem semmi. A kampányüzeneteket tudjuk, háború és béke, Tolsztojt ennyien soha nem emlegették az országban. A régi telefonhívó automatákon még széppel és jóval kecsegtettek, a mai kampányszlogenekhez képest az apokalipszis apró kellemetlenség. De túléljük az aktivisták hadseregét is, reméljük, és vár ránk a majd hétfői langyos béke, leszakadt, elázott, tönkre firkált magányos plakátmaradványokkal, győzelmi szólamokkal és újra átvert polgárokkal.

Józsa Márta jegyzete az Útszélen 2024. június 6-ai adásában hangzott el. Címlapo fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher