„A kormány miatt se várhatott a Blaha Lujza tér felújítása”
13/07/2021 18:35
| Szerző: Klubrádió/szg
A pesti alsó rakparti és a Blaha Lujza téri felújításokat részben az állam állja, van bennük költségvetési pénz, amelynek a felhasználása időhöz kötött. Ezért „cinikus bagázs” a kormány Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke szerint, hiszen számon kéri, hogy miért most végzik ezeket a felújításokat, miközben az általuk meghozott szabályok kötik a főváros kezét.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azzal kezdte: minden budapestinek kérik és köszönik a türelmét a felújítások miatt. szebb, zöldebb és jobban használható lesz a város.
Hangsúlyozta, a Lánchídnál lehetett látni, hogy reagál a kormány: amíg nem indult el a felújítás, az volt a baj, hogy miért nem, amikor elindult, akkor meg az, hogy miért most. Tehát szerinte a kormány mindenképpen beleköt a munkájukba, „nem tud örülni annak, hogy a város fejlődik”. Pedig azért kezdték el ezeket nyáron és ütemezetten, hogy a lehető legkisebb terhet jelentsék.
A pesti alsó rakparti és a Blaha Lujza téri felújításokat részben az állam állja, van bennük költségvetési pénz, amelynek a felhasználása időhöz kötött; van, amit idén év végéig be kell fejezni és el kell számolni a kormány felé. Ebből is látszik, hogy „cinikus bagázsról” van szó: kritizálják, hogy miért most kezdik el, miközben tudják, hogy az általuk meghozott szabályok kötik a főváros kezét – hívta fel a figyelmet Balogh Samu.
Megismételte, jelenleg Budapest közlekedésének egyik legnagyobb kerékkötője az M0-s déli Duna-hídjának részleges lezárása, ami 10 kilométeres dugókat eredményez, ráadásul befelé tolja a forgalmat a városba. A csepeli HÉV se jár hónapok óta az atlétikai stadion kialakítása miatt. Ezek mind „elfuserált” kormányzati beruházások – mondta Balogh Samu.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a Nagykörúton tavaly ősszel a legfontosabb csomópontok előtt visszaadták a kétszer két sávot az autósoknak, például a Nyugatinál, a Corvin negyednél és a Blahánál is. Kaptak is azért hideget-meleget, hogy fel kellett vinni a járdára a biciklisávot. Tehát mivel a Blaha Lujza térnél most – a felújítás miatt – kétszer egy sáv járható (a kétszer kettő helyett), a kerékpársáv megszüntetése nem segítene az autósoknak. Ez a 10-12 hetes időszak ezzel a korlátozással jár. A Lánchíd és a Rakpart is hosszabb beruházás, de a Blaha Lujza térnél várhatóan szeptember végére véget érnek ezek a közlekedési korlátozások.
A budapesti Fidesz szerint másfél év késéssel indult el a tér felújítása, és a tervek módosításáról nem volt társadalmi egyeztetés.
A teljes beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg.
2021. július 13., kedd 16:20
Műsorvezető: Bolgár György