Ez ugyan nem Amerika, de a film, az film
6/03/2019 15:55
| Szerző: Klubrádió
Viszonylag új szakma a magyar filmiparban a casting director. Bemutatjuk, mit csinál.
Volt idő, amikor takarítással, ablakmosással teltek a napjai, aztán jött az Egy nap, az első nagyjátékfilmje, amit a nemzetközi kritikusok a legjobbnak tartottak a cannes-i fesztiválom 2018-ban. Szilágyi Zsófiát az Ötösben faggatta Falusi Mariann és Lang Györgyi.
A beszélgetés egy része arról szólt, hogy mennyire komplex munka a filmezés, mennyire együtt kell gondolkodnia a színésznek, a forgatókönyvírónak, a látványtervezőnek, az operatőrnek a rendezőnek és a casting directornak. Szilágyi Zsófia ez utóbbi munkában is járatos, így pontosan tudja: az egyik legnagyobb probléma manapság az, hogy egy-egy film alkotói kevéssé ismerik a színészeket, főleg a vidéki színészeket.
Azt is, hogy mennyire nehéz egy befutott művésznek nemet mondani, s azt is, hogy bizony időnként mellényúlnak. Az sem ritka, hogy a casting director esküszik valakire, de azt a színészt a rendező nem tudja elfogadni, vagy fordítva. Ám az is lehet, hogy csak a rendező tudja, miért ragaszkodik valakihez, de ki is tudja hozni belőle, ami a sikerhez vezet.
A Szilágyi Zsófiáról és filmes műhelytitkokról szóló interjút a fenti „lejátszás” ikonra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Szilágyi Zsófia filmjét a magyar filmkritikusok is díjazták. FOTÓ: MTI, Balogh Zoltán.