„Zajlik
Reggeli gyors

Lázár hibája a HÉV-helyzet -Szabó Szabolcs

10/10/2024 07:58

| Szerző: Klubrádió

Üzengethet Lázár János cifrákat bárkinek, de ne feledjük ezek a leamortizált HÉV- szerelvények állami fenntartásúak és nem fordítottak megfelelő mennyiségű anyagi forrást arra, hogy a még meglévő szerelvények tudjanak közlekedni. Ezt mondta Szabó Szabolcs, Csepel független országgyűlési képviselője a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában. A képviselő felvázolta az egyetlen lehetséges és kézenfekvő megoldást a HÉV-problémára.

2024. október 10. Reggeli gyors - részlet l Szabó Szabolcs 2024.10.10.
10:39
00:00
Szabó Szabolcs azt mondja, több verzió létezik a jelenlegi szorult helyzet megoldására, de a leghatékonyabbnak azt tartaná, ha a kormány azonnal beletolna közvetlenül pármilliárd forintot a HÉV-MÁV Zrt.-be, hogy az összes létező lerohadt járművet rendbe lehessen tenni. Ezeket le kell fővizsgáztatni és hadrendbe kell őket állítani, talán elmennek pár évig. Emellett azonnal közbeszerzést kell kiírni új szerelvények beszerzésére, mert ha ez meg is történi akkor is csak 4-5 év múlva lesz belőle kézzelfoghatóam jármű.

Csepelről szólva Szabó Szabolcs azt mondta, ott hat egység van forgalomban a csúcsidőszakban. Ez a teljes állomány, nincs tartalék, tehát ha egy jármű kiesik, borul a menetrend. Hozzátette, ha a menetrendet akarjuk tartani, akkor szétcsatolnak egy szerelvényt két-három egységre. A járatcsökkentést megkerülhetetlennek látja. Mint mondta, a legfiatalabb szerelvények 41 évesek, a legidősebbek már 61 évesek. Hozzátette, várhatóan további járműveknek fog lejárni a fővizsgája, amik már nem fognak átmenni a következőn. Ilyenkor két lehetőség van, vagy járatot ritkítanak, vagy rövidebbek lesznek a szerelvények.

A szentendrei HÉV- vonalon csaknem 100 ezer, a csepelin 50 ezer, a ráckevein 20 ezer ember utazik naponta

Ha nem lesz járműbeszerzés és a kieső szerelvények miatt megszorítás lesz, akkor csak a közútra tudják terelni a forgalmat. De a reggeli csúcsban a pótlóbuszok gyakorlatilag elesnek. Csepelen ez a megoldás teljesen kivitelezhetetlen lenne. Rövid távon a XXI. kerületben felvetődött az is, hogy a régi Hannoveri villamosokat újra hadrendbe állítsák, de az is beruházás igényes megoldás lenne -mondta Szabó.