Miért van annyi gond a fapadosokkal?
4/07/2019 16:02
| Szerző: Klubrádió
Alapvetően a pénz miatt. Az ilyen légitársaságok a lehető legolcsóbban szeretnének működni, és a gondok egy része nem is nekik róható fel.
Hivatalosan nem fapados, hanem diszkont légitársaságoknak hívják azokat, amelyek külön üzleti modell alapján működnek. Céljuk, hogy a lehető legolcsóbban üzemeljenek, így a jegyárakból is tudjanak engedni a hagyományos társaságokhoz képest. Ebből azonban számos kényelmetlenség ered.
Többnyire nem „csőhöz” állnak be a gépek, hanem valahol távolabb parkolnak, és a lehető legkevesebb időt akarják a repülőtéren tölteni. Egy gép átlagosan 12 órát kell, hogy repüljön naponta. Ezért aztán az utasok egy „karámból” tudnak beszállni. Radó András, a WizzAir kommunikációs igazgatója szerint egyébként az a legfőbb gond, hogy a repülőterek, főleg amelyek régebben épültek, nem tudják már megfelelően kezelni a megnövekedett utasforgalmat. Tavaly már 4,3 milliárd ember utazott repülőgépen világszerte.
Hallgatók panaszkodtak az ügyfélszolgálatra is. Főleg arra, hogy csak emelt díjas számon lehet azokat elérni. Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő arról beszélt, hogy tájékoztatást lehet ily módon adni, de a panaszkezelést csak normál díjas számon lehet végezni. Radó András ezt is azzal magyarázta, hogy nem akarják bővíteni az ügyfélszolgálat létszámát, mert az is drágítaná a cég működését, inkább az online ügyintézést részesítik előnyben.
Gondok vannak a csomagkezeléssel is, bár ezt nem a légitársaság alkalmazottai végzik, hanem a földi kiszolgáló személyzet. Előfordult például, hogy minden utas csomagja a repülőtéren marad, vagy például nem tudtak időben becsekkolni, mert a nagy forgalom miatt nem ment flottul a csomagfeladás, így aztán vissza kellett tartani a gépet.
Amennyiben a többi kérdésre és válaszra is kíváncsi, a műsort a fenti „lejátszás” ikonra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Lakatos Péter
2019.07.04. 14:00
Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta