„Köszönjük
Nívó - a minőség magazinja

Ne a postást kérdezzük

19/12/2019 17:07

| Szerző: Klubrádió

Idei utolsó fogyasztóvédelmi műsorunkban a postai szolgáltatásokkal, az előtörlesztéssel, a repülőjegy vásárlással és a hibajavítással foglalkoztunk.

2019. december 19. Nívó - a minőség magazinja (2019. december 19., csütörtök 14:00)
47:20
00:00
Műsorvezetők: Törtei-Takács Kriszta Szerkesztők: Törtei-Takács Kriszta

Tegyük fel, hogy rendel valamilyen árut egy külföldi webshopból. A postai értesítőt megkapva elsétál a megjelölt postára ahol közlik: ott bizony nincs a csomagja menjen a város másik végén lévőbe. És láss csodát, ott sincs. A posta persze mossa kezeit. Mit lehet tenni egy ilyen helyzetben? Egyet biztosan nem érdemes, mégpedig a postásokkal veszekedni. Ugyanis az, akinek szánnak egy küldeményt, nincs szerződéses üzleti viszonyban a postával, csak azzal, akitől rendelte azt a bizonyos árut, jelen esetben a webshop üzemeltetőjével. Tehát neki kell jelezni, hogy a csomag nem érkezett meg. Amennyiben a küldő fél felelősen járt el, azaz úgynevezett könyvelt küldeményként adta fel, akkor annak az útja követhető. Amennyiben sima csomagként adta postára, és az elveszett, akkor küldhet egy másikat.

A műsorban szó volt az előtörlesztésről is, mégpedig azért mert megeshet, hogy felvettünk nemrégiben egy fogyasztási hitelt, és mondjuk egy váratlan év végi jutalomból már is ki tudnánk fizetni. Érdemes-e és hogy lehet?

Másik téma. Törölheti-e egy repülőjegy-közvetítő a visszaigazolt repülőjegyet arra hivatkozva, hogy irreálisan alacsony az ára?

S végül: mi lehet a következő lépés, ha egy néhány hónapja vásárolt laptop elromlik, megjavítják, majd rövid időn belül ismét ugyanaz a hiba jelentkezik? Milyen jogai lehetnek ilyenkor az embernek?

A válaszokat a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.

Nívó
2019.12.18. 14:00
Műsorvezető: Törtei Takács Kriszta