Negyven fok a villamospótlón
21/08/2019 10:13
| Szerző: Klubrádió
Évről évre fel kell újítani a nagykörúti villamospályát. Vajon miért, nem lehetne egyszer rendesen megépíteni?
A hónap végéig tart a nagykörúti villamospálya felújítása. Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért kell minden nyáron hozzányúlni a sínekhez, miért nem lehet egyszer, de tisztességesen megcsinálni? Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja adta meg a választ a Reggeli gyorsban.
A körúton csúcsidőben szinte percenként járnak a villamosok. A járművek tengelyterhelése 10 tonna, és naponta akár 350-szer is átmennek egy-egy szakaszon. Egy repülőtér futópályája kap ekkora terhelést. Ha másképp nézzük, akkor azt mondhatjuk, hogy a metróhoz hasonló forgalom zajlik a 4-es, 6-os villamos vonalán. Emiatt a síneket 5-10 évente cserélni kell. A Combino villamosok 2006-ban érkeztek Budapestre, akkor, illetve azelőtt volt egy teljes pályafelújítás.
Gyöngyösi Máté szerint persze lehetne ezt a munkát ésszerűbben is végezni. Ha egy-egy hosszabb szakaszt zárnának le, kevesebbszer kellene buszokkal pótolni a villamost. Az egyesület munkatársai azt is tapasztalták, hogy sokszor csak pár ember lézeng a munkaterületen, alig történik valami. Ami még bosszantó az utasoknak, hogy a pótlóbuszok egy részében nem működik a klímaberendezés, 40 fokot is mértek a járművekben. A BKV egyszerűen elspórolja a karbantartást.
Ami a felújítás technikai részleteit illeti: eddig a sínek alá egy gumiágyat tettek, most más technológiát alkalmaznak, ami talán tartósabb lesz. Az ígéret szerint iskolakezdésre végeznek a munkával.
Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Balogh Zoltán.
2019.08.21. 06:00
Műsorvezető: Szénási Sándor