"Professzorok" ajánlották? Gyanakodjon!
29/04/2021 12:51
| Szerző: Klubrádió
Fogyasztóvédelmi műsorunk egyik központi témája a hamis egészségügyi termékeket hirdető cégek. A műsorban annak jártunk utána, hogyan lehet felismerni a csalókat. Binder István arról beszélt, hogy közel negyedmilliárd forintot voltak kénytelenek visszaadni a bankok, mert jogosulatlanul vonták le több ügyben is.
A Nívó e heti műsorában szót ejtettünk a megtévesztő egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre nagyobb teret nyernek az interneten az ál-eü. terméket hirdető cégek, melyek új és kedvező árú készítményeket reklámoznak „professzorok” ajánlásával. Mikor gondoljunk arra, hogy kamu oldalról van szó és csak a pénzüket akarják lenyúlni.
Fizettek, mint a katonatiszt. Közel negyedmilliárd forintot voltak kénytelenek visszaadni nekünk a bankok, mert jogosulatlanul nyúlták le tőlünk több ügyben is. Például bankkártya, de hitelfolyósítás kapcsán. A részleteket mondjuk mindjárt.
Mi van akkor, ha egy meghibásodott gépről a szerviz több hónap után tájékoztatja a tulajdonost, arról hogy a külföldi gyártó bevizsgálása alapján. az ő hibájából romlott el, de vissza nem adja a fogyasztónak, mert megsemmisítette. Megteheti-e ezt a szerviz vagy akár a gyártó?
A másik megtörtént eset: Valaki új mobilszerződést szeretett volna kötni. A szolgáltató viszont ezt megtagadta, mondván nem jogosult erre, mivel az állandó lakcíme nem tartozik a szolgáltatási területeik közé. Az sem számít, hogy a bejelentett tartózkodási címe Budapest, az pedig végképp nem hogy vállalkozóként budapesti telephellyel is rendelkezett. És persze az sem számít, hogy a mobiltelefonos szolgáltatás nem helyhez kötött. Mit lehet ilyenkor tenni?
2021.04.29., csütörtök 14:00
Szerkesztő/Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta