Szabó Tímea: Nem kellenek luxusterepjárós NER-lovagok se a Rómaira, se a Hajógyárira!
1/07/2020 12:52
| Szerző: Klubrádió
Szabó Tímea, a Párbeszéd társelnöke, a környék országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a kerületi és a főpolgármesterrel együtt eltökéltek, nem hagyják a természetpusztítást a Hajógyári szigeten. A kormány kajak-kenu akadémiát akar ott építeni, amely ezer fa kivágásával járhat.
A kormány – szokás szerint – nem kérdez, nem egyeztet. Egy újabb terv szerint kajak-kenu sportakadémiát építenének a Hajógyári-szigeten, és azt megvédendő, gátat, védműrendszert is, hiszen a sziget jelenleg árterület, minden nagyobb árvíznél elönti a Duna. Erről az akár ezer fa kivágásával járó beruházásról nyilatkozott kedd este a Klubrádiónak Kiss László III. kerületi polgármester, és most a körzet országgyűlési képviselőjét, a párbeszédes Szabó Tímeát is megkérdeztük.
Szabó Tímea szerint átgondolni biztos átgondolták, mert amikor a saját pénzügyi befektetéseikről, illetve valószínűsíthető ingatlanmutyiról van szó, akkor nagyon alapos Orbán Viktor. Hozzátette: ezer fa kivágására és egy teljesen fölösleges Hajógyári-szigeti gátrendszer építésére, amelynek eredményeként a Római-partot vagy Észak-Budát árvíz öntheti el, arra finoman szólva nincs szüksége a NER-lovagokon kívül senki másnak.
Jelezte: már az álomszigetnek becézett kaszinóberuházás ellen is tiltakoztak, mindegy, melyik oldal akarja tönkretenni a budapestiek pihenőhelyét. Másrészt arra hívta fel a figyelmet, hogy Orbán Viktor vélhetően a "lopakodó olimpiarendezés" miatt akarja ezt a kajak-kenu-központot, hogy egy következő olimpiai pályázatnál hivatkozhassanak a már meglévő létesítményekre. Szabó Tímea szerint a kajak-kenu-központhoz biztosan nem kellene ezer fát kivágni, nincs szükség ekkora területre, meg arra sem, hogy esetleg lejárót építsenek az Árpád hídról a szigetre, tehát a másik terv egy "ingatlanmutyi", lakópark-építés. Hangsúlyozta: országgyűlési képviselőként sem a fakivágást, se ezt az "eszement tervet" nem hagyja.
Pont azért nem szabad mobilgátat építeni a Hajógyárira a képviselő szerint, mert az eddig is ártéri terület volt, és mivel ott nem lakik senki, benne van, hogy időnként elönti a Duna. Egyébként – tette hozzá – a kormányhivatal oldalán megjelent hatástanulmány is leírja, hogy van árvízveszély és jelentős lakossági ellenállással lehet számolni. Egy ilyen beruházás megnövelné az autóforgalmat és a légszennyezést is a kerületben – tette hozzá. Közölte: civilekkel megakadályozták a mobilgátat a Római-parton, nem hagyják ebben az esetben sem a természetpusztítást. Nem kellenek luxusterepjárós NER-lovagok se a Rómaira, se a Hajógyárira. Petíciót indítottak, ezt meg lehet találni a Párbeszéd Facebook-oldalán, és további lépéseket terveznek. Kiss László kerületi polgármesterrel közösen tartottak sajtótájékoztatót a Hajógyári védelmében, és Karácsony Gergely főpolgármester is indokolatlan pusztításról beszélt. Nem adnak fakivágási engedélyt és megvizsgálják a jogi lehetőségeket is.
Furák a tulajdoni viszonyok a Hajógyári szigeten. Szabó Tímea elmondta: egy rész magán-, de van állami, fővárosi és önkormányzati terület is. Például ahol az ezer fa áll, az a liget fővárosi tulajdon. Mindegyiket érintené a beruházás, legrosszabb esetben le is foglalhatják az önkormányzatoktól ezeket a területeket, de szerinte ez az elmúlt 30 évben példátlan lenne, és még az Unióban se maradna visszhang nélkül az erőszakos államosítás.
Műsorvezetőnk felvetette, hogy ha a Hajógyárinál megépülne a mobilgát, és az felduzzasztaná a Dunát, akkor erre hivatkozva a Római-parton is lehetne gátat építeni. Szabó Tímea azt mondta: ott nem lesz mobilgát, ezzel együtt szükség van árvízvédelemre, csak feljebb, a Nánási út-Királyok útja vonalában.
A beszélgetést a cikk elején, a lejátszás ikonra kattintva hallgathatják meg. Címlapi kép: Szabó Tímea/Facebook
2020. július 1., szerda 07.50
Műsorvezető: Para-Kovács Imre