„Köszönjük
Reggeli gyors

Utasítják az iskolák igazgatóit, hogyan fogadják Magyar Pétert

6/09/2024 11:54

| Szerző: Klubrádió

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke a kórházak után az iskolákban és a vonatokon uralkodó állapotokat vizsgálja. A Belügyminisztérium hosszú levélben utasította az iskolaigazgatókat, hogyan tudják távol tartani Magyar Pétert az iskolák kényes részeitől. Mikor pedig InterCityvel utazott a Keleti pályaudvarra, Lázár János építési és közlekedési miniszter által ígért körbejáráson a találkozó elmaradt, miután nem tudtak megegyezni ennek részleteiről. Magyar Pétert ezekről kérdeztük ma a Reggeli gyorsban.

2024. szeptember 06. Reggeli gyors - részlet 24.09.06. Magyar Péter
11:35
00:00

"Úgy gondolom, hogy a magyar egészségügy helyzete, a magyar közlekedés helyzete, a magyar közoktatás helyzete, és hogy általában a magyar állam nem működése sokkal jobban érinti a magyar emberek mindennapjait, mint hogy az Európai Parlament alkotmányügyi szakbizottságának egy véleményét hogyan tárgyalják meg az ottani képviselők" - mondta Magyar Péter arra a felvetésre, hogy a Magyar Nemzet újság sokkal jobban szeretné őt Brüsszelben látni európai parlamenti képviselőként, mint a Keleti pályaudvaron, vagy bárhol máshol Magyarországon. - Vannak olyan szakbizottsági ülések az Európai Parlamentben, ahol nincsen érdemi napirend, vagy ahol Magyarország számára nincsenek fontos kérdések, azon természetesen nem kell részt venni egy magyar képviselőnek sem" - tette hozzá.

Hogyan tudják távol tartani Magyar Pétert az iskoláktól

Mint hétfőn megírtuk, a forróság miatt rövidített tanórákat kért a  Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), de nem válaszolt sem a Belügyminisztérium, sem az iskolákat fenntartó Klebelsberg Központ. Vannak tanárok, pedagógusok, akik már küldik Magyar Péternek azokat a fényképeket, amelyek jelzik, hogy mondjuk az osztályban 32-34 fok van. "Több ezer e-mailt kaptunk pedagógusoktól, iskolákban tanuló gyerekektől, szülőktől, egyéb ott dolgozóktól - mondta erről -, és itt nem csak a hőmérsékletről van szó, idézőjelben, a csak-ot, és nem csak 32 fokról, mert van olyan osztályterem, ahol 38-39 fok volt, és ugye több iskola volt, ahol például meg kellett szakítani a tanítást, van, ahol rövidített órák vannak, ugye valahol hazaküldték a gyerekeket, hanem arról is szó van, hogy rengeteg iskolában egyébként életveszélyes állapotok vannak. Olyan fényképeket és videókat kaptunk már, ahol kieső ablakok, omladozó fal van. Képek érkeztek olyan iskolákból, ahol hónapok óta nincsen vezetékes víz."

Magyar Péter Bolgár György Megbeszéljük
 
Magyar Péter a Klubrádióban
 Fotó: Klubrádió/Mátyus László
 

Magyar Péter is írt Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárnak egy levelet, amelyben jelzi, hogy szeretné bejárni az iskolákat is európai parlamenti képviselőként is tájékoztatni a magyar nyilvánosságot arról, hogy milyen állapotok vannak a magyar közoktatási intézményekben. "Erre kaptam egy hosszú kioktató levelet, amelyben leírja, hogy egyébként nem igazak azok az értesüléseim, hogy engem ki akarnak tiltani, meg hogy figyelmeztették is a tanárokat, és főleg az iskolai vezetőket, hogy engem nem engedhetnek be, nem adhatnak nekem információt, nem nyilatkozhatnak, stb. Ehhez képest kiszivárgott egy körlevél, amit szintén Maruzsa Zoltán küldött az iskolaigazgatóknak, hogy hogyan kell szabotálni az én esetleges látogatásomat, és hogy milyen körülményeket kell teremteni, hogy egyébként valós információkat ne kaphassak, tehát mondjuk, hogy előzetesen be kell jelentenem a látogatást, jóvá kell hagyniuk, vigyenek az igazgatói irodába, és ott esetleg válaszoljanak egy-két kérdésre, nehogy készíthessek felvételeket mondjuk az iskolákban. Természetesen menni fogunk az iskolákba. Az iskolákban is eljátszhatják persze azt, mint amit a Péterfy Sándor utcai kórházban, hogy lelakatolják és vaslánccal tekerik körbe a bejáratot, de hát ezt már Karinthy Frigyes óta tudjuk, hogy nem biztos, hogy az a jó megoldás, ha kiveszik az iskola ajtaját. Nem biztos, hogy az fog kevesebb figyelmet hozni egyébként az áldatlan állapotokra az iskolákban."

Vasút: Lázár miniszter elintézte, hogy pontosan érkezzünk


„Lázár miniszter elintézte, hogy pontosan érkezzünk” – viccelődött Magyar Péter a Keleti pályaudvarra tett csütörtöki útjáról . A Tokaj InterCity, amivel Magyar Miskolcról érkezett a Keletibe, tökéletes pontossággal 13:13-kor gördült be a pályaudvarra. Magyar elmondta, sajnálja, hogy Lázár nem jött el. Szerinte érdekes élmény lett volna a miniszternek is a 40-50 fokos Bzmot-kocsiban utazni, amin állítása szerint nem működött a vécé és büdös is volt.

Mint mondta: a kormány folyamatosan arra hivatkozik, hogy Lázár Jánosnak nehéz dolga van, mert 30 éves lemaradás van a MÁV-nál, azt nem lehet pár év alatt pótolni. "Csak azt elfelejtik hozzátenni, hogy ebből a 30 évből 18 évig Orbán Viktornak hívták a miniszterelnököt, ők kormányoztak - mondta. - Lázár János ugye nem volt közlekedési miniszter, de volt miniszterelnökséget vezető miniszter volt az állampárt frakciójának a vezetője, tehát volt ráhatása a politikai folyamatokra, de mióta egyébként miniszter két éve, azóta rohamosan romlik a MÁV állapota, amikor 2020-ban még 75 százaléka volt az Intercity-nek és az országos vonatjáratoknak, a fontosabb vonatjáratoknak az aránya, amely pontosan érkezett, tehát öt percnél kevesebbet késett, amikor átvette Lázár nem sokkal 54 százalék, most pedig 34 százalékkal érkezik a vonatoknak, öt perc késés még kevesebben, egészen brutális arány."

Ma már a pálya, a vasúti pálya több mint harmadán ilyen hibajelzések, lassú jelzések vannak, ami azt jelenti, hogy ott 10-20-30-40-50 kilométeres sebességkorlátozás van. "Itt a Miskolc-Budapest vasútvonalon tegnap átadták nekem a vasutasok ezt a hibajegyzéket, vagy ezt a lassú jegyzéket. 11 oldal volt, ahol le van írva kilométerenként, hogy hol milyen sebességkorlátozás van. Ez azért van, mert Lázár János minden vasúti karbantartást és fejlesztést leállított. Leállította azt a beszerzést, ahol már aláírt szerződés volt a Siemens-szel, és 125 darab új motor érkezik. Leállította azokat az embereket, akik az új Intercity szerelvényeket szerezték volna volna be, hogy az összes nagy megyeszékhely megújult kocsikkal legyen elérhető, és most arról beszél, hogy majd használt kocsikat veszünk, a pletykák szerint 40 éves holland szerelvényeket akarnak venni, és ezzel akarják megújítani a MÁV járműparkját."