Zenék a westerntől a gengszterfilmig – Ennio Morriconéra emlékeztünk
12/07/2020 08:56
| Szerző: Timár Ágnes/Klubrádió
A Hangosfilm – Szélesvásznú verzió szombati adásában megemlékeztünk a hétfőn 91 éves korában elhunyt Ennio Morriconéról; valamint folytattuk a beszélgetést arról, hogyan változott az iszlám ábrázolása az amerikai filmeken a szeptember 11-i terrortámadás után.
Az előző héten elkezdett interjúban Paár Ádámmal arról beszélgettünk, hogy bár az amerikai filmkészítés kezdeti éveiben olyan kalandfilmekben, mint A bagdadi tolvaj, vagy a Sandokan találkozhattunk az iszlám világgal, mint afféle egzotikummal, a hetvenes-nyolcvanas évekre már jellemzőbb volt, hogy politikai felhangot is kapott a muszlim vallás megjelenése a vásznon. A 2001-es terrortámadás után pedig egészen vegyes képet mutatott az iszlám kultúra ábrázolása. Ezen a héten ott folytattuk a történész-politológussal, hogy az Egyesült Államokban élő kisebbségek számára miért volt hívogató a muzulmán hitre való áttérés.
Az interjúban többek között az Ali, és a Charlie Wilson háborúja című filmekről is szó esett.
Filmhíradó rovatunkban Ennio Morriconéra emlékeztünk, aki július 6-án, 91 éves korában hunyt el. Kevés olyan művész van a mozi világában, aki ennyire sok meghatározó, és ilyen sok zenét szerzett. Morricone rengeteg munkájáért kapott elismerést, több Oscar jelölése közül az Aljas nyolcasért meg is kapta a díjat; olyan filmekért, mint Az óceánjáró zongorista legendája vagy A misszió, Golden Globe díjjal jutalmazták; valamint több ízben ismerték el BAFTA díjjal, köztük a Cinema Paradiso vagy a Volt egyszer egy Amerika című filmekhez írt zenéjéért.
A zeneszerző legenda munkásságát Hubai Gergely filmzenetörténész foglalta össze, aki olyan szerencsésnek mondhatja magát, hogy Ennio Morricone több lemezén is dolgozott producerként.
2020. július 11. szombat 13:30
Szerkesztő-műsorvezető: Timár Ágnes