Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Dunaszaurusz című dokumentumfilmje indította a rendszerváltást. Be is tiltották. A kilencvenes években aztán sorra készítette a legégetőbb témákról szóló, mellbevágóan őszinte dokumentumfilmjeit. Akkor még igényt tartott rá a közmédia, amely vevő volt a kritikus hangra is. A kétezres években már egyre kevesebb eséllyel indult neki egy-egy komolyabb tényfeltáró alkotásnak, hisz nem sok esély látszott ezek közzétételére. 2010-től kezdve pedig gyakorlatilag megszűnt a valódi közmédia fogalma, így nem talált más lehetőséget, mint a derekára szíjazott tartóeszközre szerelt kameráját fél kezéhez igazítva a naponta súlyosbodó magyarországi közállapotokat folyamatosan dokumentálni. A szó legszebb értelmében lett ő a legalaposabb krónikás. Csillag Ádám megérdemelten kapta a Budapesti Nemzetközi Dokumentum Filmfesztivál életmű díját. Ő volt a Dobszerda vendége.