Egy évvel ezelőtt még feltételes módban írt a K-Monitor arról, milyen hasznos lenne, ha a magyar közoktatásban a diákok akár csak kísérleti jelleggel is, de beleszólást kaphatnának a környezetük alakításába egy ún. részvételi költségvetés-alkotás révén. Nemrég mindez a valóságban is megtörtént, ugyanis a debreceni Alternatív Közösségek Egyesülete a K-Monitor szakmai segítségével először valósította meg egy magyar iskolában, a Medgyessy Ferenc Gimnáziumban a 2021-2022-es tanévben. A diákok leírták ötleteiket az iskola fejlesztésére, majd a beérkezett ötleteket letisztázták, és egy kampányt követően szavazást szerveztek. A folyamat eredményeként megújult a táncosok próbaterme, egy kényelmes, a lyukasórák eltöltésére alkalmas "pihiszoba" született, a lányvécékbe pedig egy higiéniai termékeket tartalmazó doboz került ki, ami a "vigyél el egyet, ha kell és pótold" elven működik. A részletekbe Merényi Miklós, a K-Monitor egyesület munkatársa, valamint Molnár Ágnes, az Alternatív Közösségek Egyesületének alelnöke avatott be.