A Budapest-Belgrád építéséről vittek át minden szükséges anyagot a győri vonalhoz
22/09/2023 08:01
| Szerző: Klubrádió
Mészáros Lőrinc vasúti cégének munkagépei és munkásai nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a győri fővonalon dolgozni.
Átvittek minden szükséges anyagot a Budapest-Belgrád építkezésről a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es számú vasútvonalra – írja a Telex. Négyszer 29 kilométernyi sínt, talpfákat, munkagépeket és szakembereket is egyik napról a másikra vittek át.
A Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal túl fontos ahhoz, hogy "hagyják szétrohadni", ezért Lázár János augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométeres szakasz teljes felújítását.
Az építési és közlekedési miniszter épp csak a felújításhoz szükséges 32 milliárd forintot nem tudta a MÁV rendelkezésre bocsátani, és elég nehéz ilyen gyorsan találni Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt, vasútépítésre használt eszközöket az őket kezelő dolgozókkal együtt.
Ezt a feladatot az országban csak Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozása, a V-Híd Zrt. segítségével tudták megoldani, amely alvállalkozóként csatlakozott a történetbe: a V-Híd munkagépeinek és munkásainak nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a győri fővonalon dolgozni.