A reklámszövetség tiltakozik a katatörvény ellen
15/07/2022 15:12
| Szerző: Klubrádió
Költségnövekedésre és munkaerőhiányra számít a kommunikációs iparágban a Magyar Reklámszövetség a katatörvény átírása nyomán. Arra figyelmeztetnek, hogy a lépés negatívan fog hatni a magyar GDP-re.
Negatív dominóhatást idéz elő a katatörvény módosítása a kommunikációs iparágban is – figyelmeztetnek a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei pénteki közleményükben. A szabályozás átgondolására kérik a kormányt. A szervezetek jelezték, hogy nem értenek egyet az új szabályokkal. Arra emlékeztetnek, hogy a kommunikációs iparágban jellemzően szellemi szabadfoglalkozásúak dolgoznak, akiknek katás adózását ellehetetlenítik az új szabályok.
Ennek nyomán szerintük további költségnövekedés és jelentős munkaerőhiány léphet fel, kevesebb reklám és tartalom fog készülni. Ezért csökkennek a reklámbevételek, ezáltal pedig a kormány reklámiparból származó adóbevételei is, amely legvégül a reklámszakma gazdaságélénkítő szerepe miatt negatívan hat a teljes magyar gazdaságra és a GDP-re.
2016-os reklámgazdasági hatástanulmányukra hivatkozva rámutattak, minden reklámra elköltött 1 forint 6 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.