„Köszönjük
A lényeg

Bepanaszolták a GVH-nál a telekommunikációs szolgáltatók inflációkövető díjemelését

19/01/2023 15:43

| Szerző: Klubrádió

A GVH panaszeljárás keretében vizsgálja, vajon van-e versenyjogi vonatkozása annak, hogy a négy nagy telekommunikációs szolgáltató (Magyar Telekom, Yettel, Digi, Vodafone) úgynevezett automatikus inflációkövető díjemelést vezetett be az idei évtől – írta meg a 24.hu.

A telekommunikációs szolgáltatók ezt a lépést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) egyeztetve tették meg, egyúttal beépítették az ÁSZF-jeikbe.

Hogy mit jelent, ha a Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárás keretében vizsgálódik, arra azt válaszolta a 24.hu-nak a GVH, hogy a panasszal kapcsolatos eljárásában azt vizsgálják:

  • a panaszban sérelmezett magatartással kapcsolatban fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei,
  • illetve megállapítható-e, hogy a megjelölt magatartással kapcsolatban más hatóság jogosult eljárni.

Azt viszont leszögezték: a versenytörvény értelmében a panasszal kapcsolatos eljárás adatai (ide értve az eljárás kezdetének időpontját) csak a panaszos számára ismerhetők meg, és számára is csak a panasszal kapcsolatos eljárás lezárultát követően. Ezért további információval nem tudtak szolgálni a szóban forgó eljárásról.

Szerdai hír volt, hogy a GVH egy másik ügyet is vizsgál, amely az élelmiszer-kiskereskedelmi piaci szektort érinti, valamint piaci jelzéseket értékelnek annak ellenőrzésére, hogy közrejátszhat-e versenyjogsértés vagy versenytorzulás az élelmiszerárak kiugró emelkedésében