„Köszönjük

LMP: fokozottan kell segíteni a veszélyeztetett diákokat

26/04/2020 14:23

| Szerző: MTI/Klubrádió

A távtanításra való áttérés leginkább a hátrányos helyzetű, a fogyatékossággal élő, a tanulási nehézséggel küzdő és a legfiatalabb iskolásoknak jelent gondot - hangsúlyozza az LMP.

Speciális intézkedésekkel fokozottan kell segíteni a veszélyeztetett diákokat a koronavírus-járvány idején, ez elsősorban kormányzati feladat - közölte az LMP országos elnökségének titkára vasárnapi online sajtótájékoztatóján. Kanász-Nagy Máté azt mondta, hogy a képzésben bekövetkező "kimaradás", az áttérés a digitális oktatásra leginkább a hátrányos helyzetű, a fogyatékossággal élő, a tanulási nehézséggel küzdő és a legfiatalabb iskolásoknak jelent gondot. Őket nevezte veszélyeztetett diákoknak. Legtöbbjüknek az iskola biztonságot, jövőképet is ad, ez azonban most bizonytalanná vált - vélekedett a titkár. Ezért az LMP javaslatokkal él - tette hozzá -, hogy a veszélyeztetett diákokat segítsék a járvány idején. Azt mondta, előnyt kell élvezniük akkor, amikor már biztonságosan vissza lehet térni az iskolába. Fontos, hogy ők minél hamarabb kerüljenek be újra a rendszerbe. Speciális programok is kellenek nekik - emelte ki Kanász-Nagy Máté. Harmadrészt, fel kell készülni arra, hogy a jövőben is előállhat hasonló helyzet, amikor tömegesen kell áttérni a digitális oktatásra. Nemcsak eszközökre, laptopra és internetre van szükségük a veszélyeztetett diákoknak, hanem speciális pedagógusokra és intézményekre is - hangoztatta. Kiemelte a tanodákat, amelyek oktatási időn kívül tudnak foglalkozni a fiatalokkal. Nyáron többletforrásokra lesz szükségük ezeknek az intézményeknek, ezért kormányzati támogatás kell az LMP szerint. Az ellenzéki politikus arról is beszélt, hogy meg kell majd vizsgálni, mi működött jól a digitális oktatásban, és azt a jövőben is folytatni kell. Azt mondta: ha lesz olyan időszak, amikor egyes diákok már visszatérhetnek az iskolába, akkor meg kell adni a választás szabadságát a szülőknek. Döntsék el ők, hogy visszaküldik-e a gyermeküket, vagy átmenetileg a digitális oktatásban képzik tovább - fűzte hozzá Kanász-Nagy Máté.