„Köszönjük
A lényeg

Több száz munkahely szűnt meg a magyarországi akkugyárakban

28/10/2024 06:37

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Bárkay Tamás

"Az elektromosautó-ipar pillanatnyi lelassulására nem trendként, hanem egy ciklikus folyamat átmeneti szakaszaként tekintünk" – üzente at SK Hungary.

Idén tavasz és nyár vége között a magyarországi akkumulátorgyárak közül a Samsung 234, az SK 350 fővel csökkentette a dolgozói létszámát, vagyis ennyi embert bocsátottak el, vagy ennyi távozó kollégát nem pótoltak. Emellett a két cég több száz, de valószínűleg inkább több ezer, munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatott dolgozótól is megvált, róluk azonban nincsenek pontos adatok – írja a Telex.

A portál megkérdezte a két céget, hogy pontosak-e a létszámcsökkenésről szóló számok. A Samsung nem válaszolt, az SK a következőket írta:

„Munkavállalói összlétszámunkban 2024 egészét tekintve ideiglenes csökkenés regisztrálható, mivel tavasz óta a korábban kölcsönzött munkaerő egy részét nem vesszük igénybe, tömeges munkaerő-felvétel pedig jelenleg nincs. Ugyanakkor további jelentős elbocsátásokra vagy csoportos létszámleépítésre sem került sor nálunk. Emellett azon munkatársaink egy részét, akik korábban az SK On Hungary dolgozói voltak, jelenleg a komáromi SK Battery Manufacturingben alkalmazzuk.”

 
SK akkugyár, Iváncsa.  Fotó:SK Hungary Facebook-oldala.

Ez utóbbinak ellentmond, hogy az SK mindkét cégében, az On és a Battery elnevezésűben is jelentősen csökkent a dolgozói létszám.  Kérdés, hogy a stagnáló vagy visszaeső kereslet mellett a cégek meddig tartják meg ezt a dolgozói állományt. Az SK azt írta: „Az SK On Hungarynél az elektromosautó-ipar pillanatnyi lelassulására nem trendként, hanem egy ciklikus folyamat átmeneti szakaszaként tekintünk.

A KSH Hszerint idén augusztusig folyamatosan csökkent a gyárak teljesítménye, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint azonban májusban volt a mélypont, és azóta megint nő a termelés – aminek a következő hónapokban már a nyers adatokon is látszania kellene.

A tisztán elektromos autók iránti kereslet az elmúlt egy évben kis mértékben csökkent vagy stagnált – jegyzi meg a lap.