A fiatalok nem szeretik a hűségidőt
2/09/2019 17:22
| Szerző: Kárpáti Iván/Klubrádió
Át kell értékelniük a stratégiájukat a kereskedőknek, szolgáltatóknak, mert a fogyasztók egyre tájékozottabbak, és ha nem elégedettek, akkor másik céghez pártolnak.
A fogyasztók több, mint harmada rögtön elfordul egy korábban kedvelt márkától, ha valami kellemetlen vásárlói élmény éri. Elég annyi, hogy például az üzletben nem lehet bankkártyával fizetni. Ez a magatartás főleg a fiatalokra jellemző, ők gyorsabban váltanak. Már nem gondolkodnak feltétlenül saját lakás vásárlásán, saját autó vételén, nekik teljesen jó a bérelt lakás és kocsi. Szolgáltatásoknál nem szeretik a hűségidőt, még kedvezmény ellenében sem, mert az kötöttséget jelent.
Úgy tűnik tehát, hogy a kereskedőknek, szolgáltatóknak, illetve bárkinek, aki el akar adni valamit, át kell értékelnie az üzleti modelljét, stratégiáját. Erre utal a Oracle felmérése. Horváth Tibor, az Oracle Marketing Cloud régiós szakértője a Vállalkozók klubjában beszélt a részletekről.
Kinyílt a világ, globálissá vált a piac, a fogyasztók egyre tájékozottabbak és tudatosabbak. Egyre könnyebb termékeket, szolgáltatásokat összehasonlítani. Egy pénzügyi szolgáltatásnál, például hitelnél, pillanatok alatt ki lehet deríteni, melyik bank kínálja a legjobbat.
Az a cég lesz sikeres, amelyik a vásárlói élményt helyezi marketingjének középpontjába. Ügyfél, csatorna, üzenet, ennek a háromnak az egységét kell megtalálni. Aztán persze az is fontos, hogy az eladó igyekezzék megtartani az ügyfelet. Az emberek nagy része már nem bízik a celebek, megmondó emberek szavaiban, annak a hirdetési formának már leáldozóban van a napja. A személyre szóló reklám viszont népszerű. Főleg a fiatalok még a személyes adataikat is hajlandóak megadni egy-egy internetes kampányhoz. És ami talán a legmeglepőbb: ilyen üzeneteket akár randevúzás közben is hajlandóak fogadni.
A műsort a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Pixabay.
2019.09.02.14:30
Műsorvezető: Kárpáti Iván