A Telekom kompenzációt ad, de bíróságra megy
5/03/2020 16:10
| Szerző: Klubrádió
Mintegy százezer ügyfelének okozott kárt a Magyar Telekom, amikor ingyen kínált készüléket, amit az előfizetési díjban mégis kifizettetett.
Látványos reklámakcióba fogott a Magyar Telekom, amelyben azt ígérte, hogy a NEXT M és NEXT S csomagot választóknak ingyen adja a készüléket. Aztán a mobil árát tulajdonképpen beépítette az előfizetési díjba. Egyik esetben 36 ezer forinttal, a másikban 96 ezer forinttal fizettek többet a hűségidő alatt az ügyfelek, mint azok, akik a készülék nélküli előfizetés mellett döntöttek. A Gazdasági Versenyhivatal ezért 670 millió forintra büntette a céget. Megjegyzendő, hogy a kétéves hűségidő lejártával sem módosítottak a szerződéseken, maradt a megemelt díj.
A Magyar Telekom a jogsértést nem ismeri el, bíróságon támadja meg a döntést, de kompenzációt ad az ügyfeleknek. Minderről levélben értesítette a problémával foglalkozó Nívó című műsor szerkesztőjét.
A levélben foglaltak szerint: az érintett szerződéseket a Telekom 2020. március 1-jei hatállyal határozatlan időtartamúvá módosítja, ami azt jelenti, hogy a hűségidő előtti felmondáshoz szankció nem kapcsolódik. Itt persze felmerül a kérdés, hogy miért mostantól, miért nem visszamenőleg módosítják a szerződést?
Aztán az érintett előfizetők a mobilinternet szolgáltatáshoz díjmentesen kapnak 3 GB extra adatmennyiséget áprilisra, amely EU roaming helyzetben is felhasználható. Itt az a kérdés, hogy aránylik ez az extra adatmennyiség a 96 ezer forintos kárhoz?
A Telekom levelében az is szerepel, hogy a GVH vizsgálatával érintett csomagokat már kivezették, nincs már olyan ügyfél, akinek ilyen előfizetése lenne. Újabb kérdés: Ez hogy lehet, ha automatikusan nem került senki másik csomagba?
Nos, nagyon úgy tűnik, hogy a százezer embert érintő történetnek még nincs vége. Folytatás a következő Nívóban.
A műsor részletét a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Flickr.com.
2020.03.05. 14:00
Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta