„Köszönjük
Nívó - a minőség magazinja

Így lesz 0 forintból mínusz 96 ezer

20/02/2020 18:33

| Szerző: Klubrádió

Megbüntette a Magyar Telekomot a Gazdasági Versenyhivatal megtévesztő reklám miatt. De hogy jut a pénzéhez az átvert fogyasztó?

2020. február 20. Nívó - részlet 20.02.20. Siklósi Máté
05:11
00:00

A Magyar Telekom a 0 forintért kínált telefonokhoz drágábban adta az előfizetést, mint egyéb esetben, így megtévesztette a vásárlókat. Ezt állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és 670 millió forintra meg is büntette a céget. A kétéves hűségidővel vett NEXT S csomag esetén 36 ezer forinttal, a NEXT M csomag esetén 96 ezer forinttal károsították meg az előfizetőket.

Nívó című műsorunkban azt próbáltuk kideríteni, hogy a károsultak miként juthatnak a pénzükhöz, ugyanis az őket nem vigasztalja, hogy a cég befizeti a nagy kasszába a büntetést, abból ők egy fillért sem látnak.

Törtei-Takács Kriszta szerkesztő-műsorvezető a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordult, ahonnan az alábbi választ kapta: Az NMHH illetékessége az ilyen típusú hírközlésfelügyelettel kapcsolatos fogyasztóvédelmi ügyekben addig terjed, hogy megvizsgálja, a szolgáltató és az előfizető közötti szerződéskötés megfelel-e a jogszabályban leírtaknak. A GVH alapvetően egy reklámjogi szerződésszegés miatt büntette a Magyar Telekomot. Ugyan lehetséges, hogy számos előfizető a megtévesztő hirdetés miatt választotta a Telekom szolgáltatását, de az adott vizsgálat akkor sem a szerződéskötés körülményeire irányult. A fentiek mellett azért javasoljuk a kérdésekkel kapcsolatban a versenyhivatalt megkeresni, mivel a kérdéses döntést ők hozták, így a szolgáltatót terhelő kötelezettségekről is ők tudnak felvilágosítást adni.

Az NMHH szerint tehát az ügyben a GVH nyilatkozhat érdemben. A versenyhivatal részéről, ígéretük szerint, a következő műsorban szólnak hozzá a problémához.

Két szakértő vendégünk, Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője és Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő azonban elmondta, hogy számos példa van olyan büntetésre, amikor a hatóság előírja a fogyasztók kártalanítását is. A következő adásig minden bizonnyal kiderül, hogy ebben az esetben ez miért nem történt meg. Általánosságban azonban elmondható, hogy hasonló ügyekben érdemes összeállniuk a károsultaknak és együtt követelni a kártérítést.

A konkrét válaszért tehát érdemes hallgatni a következő műsort, jövő csütörtökön 14 órától.

A műsor részletét a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Pixabay.

Nívó
2020.02.20. 14:00
Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta