„Köszönjük
Nívó - a minőség magazinja

Százezer embert küld a Telekom ellen a GVH

27/02/2020 14:04

| Szerző: Klubrádió

A Gazdasági Versenyhivatal megbüntette a Magyar Telekomot a fogyasztók megtévesztése miatt, ez azonban még nem jelenti azt, hogy az előfizetőket automatikusan kártalanítják is. Tömegeket érint a cég fogyasztókat megkárosító gyakorlata, de még nem hagyott fel vele.

2020. február 27. Nívó-részlet/Interjú, GVH (20.02.27.)
08:09
00:00

A Magyar Telekom azt ígérte, hogy ha valaki Next díjcsomagra fizet elő és telefont is kér, akkor ingyen kapja a készüléket. Csakhogy az előfizetési díjat ilyen esetben megemelte, azaz kifizettette a készülék árának egy részét, 2 éves hűségidőnél ez 96 ezer forint is lehetett. A fogyasztók megtévesztéséért a Gazdasági Versenyhivatal múlt héten megbüntette a céget 670 millió forintra.

Már csak az a kérdés, hogy az érintett élőfizetők hogyan tudják érvényesíteni a jogaikat, miként juthatnak a pénzükhöz? Majdnem százezren vannak - mondta Kollár Kinga, a GVH szóvivője, aki tanácsokat is adott az érintetteknek. A versenyhivatal munkatársa szerint miután a Magyar Telekom a hűségidő lejárta után továbbra is a magasabb előfizetési díjjal számol, érdemes új szerződést kötni, megelőzendő a még nagyobb kárt. A korábban befizetett plusz pénzt pedig bíróság segítségével lehet visszaszerezni.

 

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló törvény értelmében polgári pert indíthat a fogyasztó, mégpedig némi könnyítéssel. A megtévesztést bizonyítani lehet a Gazdasági Versenyhivatal jogerős határozatával. A pert akkor is érdemes elindítani, ha a határozat még nem jogerős, mert bár egy ideig állhat az ügy, de a károsult így nem fut túl az elévülési időn. Érdemes azt is meggondolni, hogy az előfizetők pertársaságot alakítsanak, hiszen így csökkenthetik a költségeiket.

Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Pixabay.

Nívó
2020.02.27. 14:00
Műsorvezető: Törtei-Takács Kriszta