Baj van a komáromi akkugyárban, elküldik a dolgozókat
20/02/2025 07:37
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Kovács Gaby
Egyelőre lebeg a koreai SK Komárom bezárása, nem látható az ügy kimenetele, ez a bizonytalanság szüli az aggodalmat. Az autóipar egész Európában megrogyott, ennek következménye egyebek mellett, hogy az SK-nál jelentősen csökkent a megrendelés, de ez látszik a gumiipar területén is, bár nem ilyen mértékben. Erről beszélt a Reggeli gyorsban a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnökségi tagja annak kapcsán, hogy tegnap a sajtó arról írt, hogy hetek óta terjednek a pletykák arról, hogy bezárhatják a több mint ezer embernek munkát adó komáromi akkumulátorgyárat.
A sajtóban az olvasható, hogy mennek a trükközések a leépítési számokkal. 30 fő felett lenne csoportos létszámleépítés, ezért egyszerre 29 főt küldenek el. Most a belső munkatársak elbocsátása tart. Ezt azonban Székely Tamás nem tudta megerősíteni, mert nem látnak bele az elbocsátásokba ennyire közelről.
A szakszervezet folyamatosan tárgyal a munkáltatóval, eddig pozitív tapasztalataik vannak velük. Nyitotta, őszinték. De ha ez a bizalom meggyengül ,akkor csúnya dolgok lesznek - fogalmazott Székely Tamás.
Tegnap a Telex írt arról, hogy a komáromi akkumulátorgyárból elküldték a külsősöket, aztán elkezdték a kollégákat minden apróságért kirúgni.
A cikk szerint az elmúlt egy évben több mint ezer külsős munkavállalót és több mint ötszáz saját dolgozót építettek le, most a logisztikai részleg munkatársait szerveznék ki külön cégbe. Először a bérelt munkaerő nagy részét küldték el, aztán a saját dolgozókat kezdték el kirúgni. Legutóbb az derült ki, hogy a gyár logisztikai részlegén dolgozókat végkielégítés és jogfolytonosság nélkül szerveznék ki egy külsős cégbe, ahol a sokéves munkaviszonyuk és tapasztalatuk ellenére próbaidősként kezdenének. Erre Székely Tamás úgy reagált, hogy ezt biztosan nem fogják engedni, erre odafigyelnek.
A dél-koreai SK 2020-ban nyitotta meg első, több mint kétszázmilliárd forintból épült akkumulátorgyárát Komáromban. Az üzemben fokozatosan bővült a termelés, így folyamatosan toboroztak, és a saját munkaerő mellett munkaerő-közvetítőkön keresztül is egyre több dolgozót vettek fel.
Az SK koreai vezetése annyira optimistán látta a jövőt, hogy egy második, még a komárominál is sokkal nagyobb gyár építéséről döntöttek, ez 2024 elején nyílt meg Iváncsán. 2023 végén azonban megbicsaklott az elektromos autók, így az akkumulátorok iránti kereslet, és az SK piaci pozíciója is romlani kezdett. Így fokozatosan egyre világosabbá vált, hogy a két gyár belátható időn belül nem fog olyan kapacitáson működni, amilyenre tervezték őket.
2025.02.20, csütörtök 6.50
Riporter: Herskovits Eszter, Selmeci János
