Francia nagyágyúk habkönnyű műfajban
28/07/2019 11:20
| Szerző: Klubrádió
A Hangosfilm – Szélesvásznú verzióban szombaton egy igazi nyári mozizásra készült francia film folytatásáról volt szó. Megnéztük, hogy mennyiben őrizte meg az Együtt megyünk a korábbi Apró kis hazugságok című film sajátosságait, miért volt jogos az elkészülte, és hogy miért érdekelhetnek az előkerülő bonyodalmak 20 éves kortól 70-ig szinte bárkit.
A történetben az Apró kis hazugságok című film baráti társasága újra együtt: hét évvel a csapat felbomlása után a barátok újra találkoznak, és különleges meglepetést tervelnek ki. Az egykori banda egyik tagja, Max a tengerparti házába vonul vissza, hogy egy nehéz időszak után kicsit nyugalomra leljen és feltöltődjön, barátai azonban úgy döntenek, hirtelen felbukkanva megünneplik a születésnapját. Az Együtt megyünk című film a gyönyörű francia tengerparton komikus és megrendítő pillanatok sorát vonultatja fel. Timár Ágnes Gyárfás Dorka filmes újságíróval beszélgetett.
És ha már az Együtt megyünk kapcsán felmerült a neve, a Vendégművész eheti alanya Marion Cotillard volt. Áttekintettük filmes pályafutását, amelynek szinte legmeglepőbb pontja, hogy a mostanra Oscar-díjas színésznő egykor a Taxi-filmekkel tűnt fel. Mindössze hét évesen, 1982-ben állt először kamera elé egy rövidfilm kedvéért. Majd jött egy kis tanulószünet, és ’93-ban az amerikai Hegylakó-sorozat két epizódjában is láthattuk. Nyilván nem ezzel reklámozná színészi pályafutását, ha arra kérnék, de abból a szempontból mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy ebből a feltűnéséből is látható, már nagyon hamar komolyan vette a nemzetközi jelenlét fontosságát.
2003 jelentette a változást több szempontból is. A Szeress, ha mersz című különleges hangulatú romantikus filmben hozta össze az élet későbbi férjével, Guillaume Canet-val, és az sem volt mellékes ebben az évben, hogy szerepet kapott az első már jelentős amerikai filmjében, a Nagy halban. A következő években fontosabb hazai munkák jöttek, mint a Hosszú jegyesség, vagy olyan hollywoodi brandépítésnek betudható filmek, mint a felejthető Bor, mámor, Provence, amelyben Russell Crowe volt a partnere.
Egy évvel később, 2007-ben pedig az Oscart érő Piaf következett. Azóta is jó arányérzékkel váltogatja az említett hollywoodi blockbustereket, mint az Eredet, a Sötét lovag: Felemelkedés, vagy a Szövetségesek a kisebb költségvetésű, szintén amerikai filmekkel, mint Woody Allen Éjfélkor Párizsban című vígjátéka. És persze a francia filmipart sem hanyagolja el. Láthattuk a Rozsda és csontban, vagy most legutóbb az Együtt megyünk című alkotásban.
A műsor első felében folytattuk a múlt héten elkezdett interjúnkat Paár Ádám politológussal a Ku-Klux-Klant bemutató, vagy a témához kapcsolódó filmekről. Míg az előző adásban a kezdetekről volt szó, úgy, mint az Egy nemzet születése ide vonatkozó részei, most elsősorban a napjainkban készült alkotásokról beszélgettünk. Többek között a Forrest Gumpról, a Csukkklyásokról vagy éppen a Django elszabadul című filmről.
Az adást a cikk elején, a lejátszóra kattintva hallgathatják meg. Címlapi kép: Flickr
2019. július 27., szombat 13:30
Műsorvezető: Timár Ágnes