Kiemelt beruházás lett a Gellért-hegyi sikló
14/07/2020 15:12
| Szerző: Klubrádió
A kerületi és a fővárosi önkormányzatnak vannak feltételei, de támogatják a kormány tervét, mely szerint sikló épüljön a Gellért-hegyen.
A kormány annyira komolyan gondolja a Gellért-hegyi sikló megépítését, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánította a Citadella átalakításával együtt. Ez persze nem föltétlenül jó, mert azt is jelenti, hogy az engedélyeztetési és egyéb hatósági ügyeket is a kezébe vette. „Tisztult” a tulajdonosi szerkezet is, színre lépett Kreinbacher József milliárdos.
Ezzel együtt a fővárosi és a budavári önkormányzat is hajlandó támogatni a beruházást bizonyos feltételekkel. V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestere ismertette a Reggeli gyorsban, hogy melyek ezek.
Először is a jövőben csak a sikló szállítsa föl a turistákat a hegyre. Buszokkal ne lehessen fölmenni. Főszezonban 300-400 turistabusz is közlekedik a Várhegyen, és a Gellért-hegyen, ennek véget akarnak vetni. A buszoknak a Déli pályaudvar felhagyott területén jelölnének ki várakozó helyet. A sikló a Rácfürdőtől indulna.
A második feltétel, hogy csak annyi fát vágjanak ki, amennyit feltétlenül szükséges. A sikló először alagútban menne, majd oszlopokon haladna a fák koronaszintjén, tehát nincs szükség nagy terület kiirtására. A Citadella átalakításával elhelyezhetők a beruházáshoz kapcsolódó funkciók, mint például éttermek, tehát új épületekre sincs szükség. Az önkormányzatok ragaszkodnak ahhoz is, hogy a kivágott fákat ott helyben pótolják, ne más területen.
A Gellért-hegy jelentős része természetvédelmi terület, a hőforrások és barlangok különösen nagy értéket képviselnek, az épített öröksége pedig a világörökség része. A sikló terve több, mit száz éve megfogalmazódott, de eddig sosem valósult meg. A mostani elképzelés szerint kötélpályával kötnék össze a Gellért-hegyet és a Várhegyet.
Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Szigetváry Zsolt.
20.07.14. 06:00
V. Naszályi Márta