Mészárosék 35 év alatt 6-7 milliárd autópálya koncessziós díjért cserébe 8000 milliárd rendelkezésre állási díjat kapnak a költségvetésből
27/06/2022 22:15
| Szerző: Klubrádió
"Az a legfontosabb, hogy az a pénz, amit most ezek a tőkelapok tőkelapjainak tőkealapjai zsebre tesznek, az megfelelő módon, megfelelő adóparadicsomokban, megfelelő yachtokon landoljanak" – mondta Csillag István, volt gazdasági és közlekedési miniszter az Esti gyorsban.
"Nincs olyan ország Európában, ahol versenytárs nélkül egyetlen cég működtet valamennyi autópálya-szakaszt, épít, karbantart, üzemeltet, havat kotor, és mindezt 35 évig teheti. Ráadásul még azt a kockázatot sem kell viselnie, hogy – ha például a magas benzinárak miatt – visszaesik az utópálya forgalom és nem fizetnek annyian a pálya használatért, mert a költségvetés folyamatosan, évente rendelkezésre állási díjat – 230 milliárdot – fizet" – mondta Csillag István. Hozzátette azt is, hogy mivel minden titkosítva lett, így fogalmunk sincs, hogy mi történik akkor, ha ez a "nagyszerű, nemzetközileg is hírhedt" konzorcium nem épít egy centiméter autópályát sem.
"Semmit sem tudunk, hiszen ennek az egész pályázati kiírásnak, a számításoknak egyetlen egy sorát sem hozták nyilvánosságra" – mondta a volt gazdasági miniszter.
Csillag számítása szerint ez a konzorcium a hétszeresét kapja meg annak az összegnek, mint amit eddig évente elköltöttek az állami autópályák fenntartására.
"Az a legfontosabb, hogy az a pénz, amit most ezek a tőkelapok tőkelapjainak tőkealapjai zsebre tesznek, az megfelelő módon, megfelelő adóparadicsomokban, megfelelő yachtokon landoljanak" – foglalta össze az Orbán-kormány jövő évtől szintet lépő gazdasági hátországának finanszírozásának lényegét Csillag István, volt gazdasági és közlekedési miniszter.
A teljes beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg.
2022. június 20., hétfő 18:15
Műsorvezető: Dési János