Patyomkin-menetrend a vasútnál
17/12/2019 13:41
| Szerző: Klubrádió
Papíron felgyorsítottak a Budapest-Szeged vonalon néhány InterCity vonatot, ám azok a valóságban lelassultak. Így működik a Nemzeti Vidékstratégia.
Vasárnap lépett életbe az új vasúti menetrend Budapest és Szeged között, a MÁV azt ígérte, hogy a menetidő 18 perccel csökken két vonat esetében. Egyébként irányonként naponta 20 szerelvény jár a két város között. Az első munkanapon, azaz hétfőn a Napfény IC 25 percet, a Hírös IC 11 percet késett. Igaz, a Nyugati pályaudvarnál síntörés volt, a késések közvetlen oka ez lehetett.
A Közlekedő Tömeg Egyesület álláspontja szerint nagyobb itt a baj. Szalay Áron elnök a Reggeli gyorsban elmondta, hogy a vasúti szolgáltatás színvonalát nem ilyen hirtelen jött ötletekkel, az ütemes menetrend szétverésével kellene emelni, hanem az infrastruktúra fejlesztésével, a pálya korszerűsítésével. A sínek állapota miatt sok helyen kell korlátozni a vonatok sebességét, nem véletlen, hogy évtizedekkel ezelőtt gyorsabban lehetett eljutni egyik városból a másikba, mint most.
Az átgondolatlan változtatásnak az is a következménye, hogy sokan nem tudják igénybe venni az elvileg gyorsabb vonatokat, mert azok a Nyugati pályaudvartól Szegedig sehol nem állnak meg. Kimaradnak fontos állomások, mint például Kőbánya-Kispest, vagy Kecskemét.
A kormánynak van egy úgynevezett Nemzeti Vidékstratégiája, amelyben a célok között említik a környezetbarát, energiatakarékos közlekedési módok elterjesztését, a tömegközlekedés és a vasúti szállítás fejlesztését. A MÁV intézkedései ezekkel éppen szembe mennek. Az egyesület azt várja az innovációs és technológiai minisztertől, hogy hozza meg a szükséges személyi döntéseket. Itt nem fejlesztés, hanem visszafejlesztés zajlik – summázta Szalay Áron.
Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.
2019.12.17. 06:00
Műsorvezető: Dési János