„Köszönjük
Reggeli gyors

Pénzügyi vitával, hosszabb szakaszon folytatódik a metrófelújítás

22/10/2020 14:56

| Szerző: Klubrádió/szg

Rövid ideig megint teljes hosszában jár a 3-as metró, aztán tovább folytatódik a felújítás. Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője és a BKV igazgatótanácsi tagja jelezte, a középső szakasz, amelynek felújítása nemsokára indul, hosszabb, mint a déli. Ráadásul a kivitelező által támasztott követelés miatt csúszhat az egész munka.

2020. október 22. Reggeli gyors / részlet, Bíró Endre (20.10.22.)
07:22
00:00

Rövid ideig megint teljes hosszában jár a 3-as metró, aztán tovább folytatódik a felújítás. Csütörtökön adják át a metró felújított, déli szakaszát Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között, de csak november 6-ig közlekedik a teljes vonalon.

Erről kérdeztük Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetőjét és a BKV igazgatótanácsi tagját. Elmondta: november 6-a után hosszabb szakaszt zárnak le – a Nagyvárad tér és a Lehel tér között, mint amely most délutánig még nem elérhető, ráadásul nehezen pótolható, belvárosi megállók között halad a metró. Hozzátette: szerencsére sűrű a közlekedési hálózat ezen a környéken, az utasok nagy része rövid idő alatt találhat alternatív közlekedési lehetőségeket. Például ha valaki a Corvin negyedből a Nyugatiba akar utazni, valószínűleg nem a metrópótló buszt, hanem a 4-6-os villamost választja.

Sajnos nem lett kész az akadálymentesítés – hívta fel a figyelmet. Ezenkívül sem lehet teljes technológiai készenlétről beszélni, mert bár üzemi területről van szó, a kőbánya-kispesti kihúzó vágányokon nem készült el az automatikus vonatvezető rendszer. Jó hír, hogy esztétikusak lettek az állomások, és ami ennél fontosabb: teljes pályafelújítás volt ezen a szakaszon, ami nagyon ráfért, korszerű szellőzőrendszert építettek be és az állomásokon azonnal oltani lehet.

A beszélgetésben szó volt a munkák folytatásával kapcsolatos anyagi problémákról is. Bíró Endre azt mondta, a középső szakaszt ugyan lezárják, és az állomások felújítása már jelenleg is tart, amivel probléma van, az az alagúti rész és az ahhoz csatolt biztosítóberendezés felújítása, erre jelenleg nincs működő szerződés. Úgy tudja, ha a hónap végéig nem sikerül dűlőre jutnia a megrendelőnek és a kivitelezőnek, akkor új közbeszerzést kell kiírni, és annak kifutása sok hónap.

Az alagúti rekonstrukciót végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. tucatnyi jogcímen 18,4 milliárd forintot követel a BKV-tól. Bíró Endre szerint ennek az összegnek egy része nem vitatott, ez az időbeli csúszásból és a kivitelezői árak jelentős növekedéséből adódik, de van egy nagyon jelentős része, amellyel kapcsolatban a független mérnökirodák nem támasztják alá a követelést. Ebben nincs megállapodás, pedig sajnos elég kevés idő maradt; ha nem sikerül megállapodni, veszélybe kerül 2022-es átadás, ez az utasoknak kellemetlen és hatással lehet az európai uniós elszámolásra is.

Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI

Reggeli gyors
2020. október 22., csütörtök 06:50
Műsorvezető: Lampé Ágnes

 

 

 

 

És még valami:

A Klubrádió elindult Az Év Honlapja 2020 versenyen, amelynek egyik díja a közönség szavazatától függ. Kérjük, szavazzon ránk! Ezt az alábbi képre kattintva teheti meg.
Ha úgy döntött, támogat minket, akkor a verseny oldalára jutva, a jobbra fent látható kék gombra kell majd kattintania – mellette látszik, hány szavazatnál tartunk.
Ez is egy apró segítség a Klubrádiónak. Köszönjük.

Az év honlapja 2020 szavazás