Se hadiipari fellegvár, se autóút, se vasút – országszerte függesztik fel a beruházásokat
22/09/2023 12:59
| Szerző: Józsa Márta/Klubrádió
Vélhetően a közelgő önkormányzati választás miatt egyre-másra kecsegtetik új beruházásokkal a régiókat, miközben napról napra függesztenek fel fejlesztéseket országszerte. A Szegedet és Debrecent összekötő négysávos autóútból egyelőre nem lett semmi, Kaposvárból nem lett hadiipari fellegvár, a szilvásváradi vasútvonalat pedig felszámolták.
A kormány nem áll le a fejlesztési igéretekkel – talán a közelgő önkormányzati választásoknak köszönhetően, pedig napról napra függesztenek fel beruházásokat az egész országban. Sőt, vannak régiók, amelyek azt is elveszítik, amijük eddig volt.
Régóta ígérik például, hogy Szeged és Debrecen között jóval gyorsabban lehet majd közlekedni, ha megépül a négysávos autóút. Több mint fél évtizede van szó a sávok bővítéséről, 2019-ben az M47-es nyomvonalát is elfogadták, mégis homályos, mi lesz és mikor – erről mesélt Bod Péter, a Népszava munkatársa Szegedről.
Kaposvárnak azt mondták, hadiipari fellegvár lesz belőle, a több tízmilliárd forintnyi beruházás azonban megfeneklett. A távlati tervekben szerepelt például, hogy magyar-török-német együttműködésben 300 harci járművet szerez be a Honvédség, aminek egy részét a kaposvári telephelyen gyártották volna – Huszka Imre, a kapost.hu és az Átlátszó újságírója foglalta össze, hogy az ígéretekkel szemben mit lehet látni.
Az Eger és Szilvásvárad közötti vasúti szakaszon évente 30 ezer utas közlekedett, de a vonalbezárások ezt az útvonalat is érintették. Weil Zoltán, az egriszin.hu újságírója mondta el a felszámolás történetét.
A teljes adást meghallgathatják a fenti lejátszóra kattintva. Címlapi kép: A MÁV Szergej mozdonya továbbítja a Tekergő gyorsvonatot Badacsonytomajnál 2019. augusztus 3-án. MTI/Máthé Zoltán
2023. szeptember 22. péntek, 15:00
Szerkesztő-műsorvezető: Józsa Márta
Szerkesztőasszisztens: Lehoczky Mirjam