Vásárolt már randevú, vagy zuhanyozás közben?
20/01/2020 18:01
| Szerző: Klubrádió
A fiatalok egyre tájékozottabb, öntudatosabb vásárlók, azonnal elpártolnak egy márkától, ha kellemetlen élmény éri őket. Ugyanakkor bármilyen szituációban képesek vásárolni.
Kinyílt a világ, működik a globális piac, a vállalatok egyre kevésbé képesek hagyományos módszerekkel befolyásolni a vásárlói szokásokat, főleg a fiataloknál. Az Oracle felmérése szerint az emberek 88 százaléka megosztja negatív élményét másokkal, márpedig 82 százaléknak már volt rossz tapasztalata egy-egy márkával kapcsolatban. A megkérdezettek 43 százaléka elpártol, ha a termék, vagy szolgáltatás nem felel meg az elvárásainak.
A vásárlói élmény mindazon tapasztalatok összessége, amit az ember átél az egész folyamat során, onnan, hogy találkozik a termékkel az interneten, vagy a bolt polcán, odáig, hogy hosszú-e a sor, vagy lehet-e bankkártyával fizetni, sőt még tovább is. Ha bárhol hiba csúszik be, elromlik az élmény -mondta el Horváth Tibor, az Oracle Marketing Cloud régiós szakértője.
A vállalatoknak komolyan fel kell készülniük, hogy a fiatalok egészen másképp vásárolnak, mint az idősebbek. Ők, akik otthonosan mozognak a digitális felületeken, hamar találnak alternatív megoldásokat, az egyszerűbb vásárlástól a bankváltásig mindenütt. Ráadásul nem akarnak mindent megvásárolni, lehet, hogy lakást sem, autót sem, hiszen ott van a bérlet lehetősége, vagy a közösségi megosztás. Körükben népszerű az előfizetés, de például nem szeretik, ha hűségidőt kötnek ki nekik.
Azok a vállalatok fejlődnek gyorsan, amelyek a marketing középpontjába az élményt és magát a vásárlót helyezik. Változik a vásárlás helye is. Sokak szerint erre kiváló alkalom a sorban állás, de elképzelhetőnek tartják az is hogy zuhanyozás közben, sőt a randevú idején nézzenek ki, vagy vegyenek meg valamit.
A felmérésben megkérdezettek nagy része (92 %) nem tartja hitelesnek a weboldalak felugró ablakaiban, illetve chatablakokban megjelenő hirdetéseket. Külföldön már az influenszerek, celebek, bloggerek ajánlata sem hatásos, nem bíznak bennük az emberek, nálunk még mostanában van felfutóban a marketingnek ez a formája.
A műsort a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Pixabay.
2020.01.20. 14:30
Műsorvezető: Dési János