A mai műsorban az iskolakezdéssel foglalkoztunk. A vakációt általában hosszan és alaposan tervezik a családok, a visszarázódásra azonban kevesebb figyelem jut. A felkészülés elsősorban nem a tanszerek megvásárlását jelenti, hanem sokkal inkább arra kell időt és energiát fordítani, hogy a gyerekek lelkileg és mentálisan is felkészüljenek az új kihívásokra. Dr. Bohács Krisztina intelligenciakutató, a GEM tanulási központ szakmai vezetője adott tippeket ahhoz, hogyan könnyíthetik meg a családok a tanévkezdést, milyen módszerekkel oldható fel az esetlegesen tanulási nehézséggel küzdő gyerekeknek az iskolakezdés okozta stressz.
Őt Tordai Edina, az UNICEF Regionális Ukrán Menekültprogram Magyarországi Irodájának gyermekvédelmi munkatársa követte. Több ezer olyan ukrajnai diák is az iskolapadba ül szeptembertől Magyarországon, aki ugyanezt hazájában, a háború sújtotta Ukrajnában nem, vagy csak korlátozottan tehetné meg. A diákévek a gyerekek fejlődése, jövője és szocializációja szempontjából meghatározók. Az UNICEF és helyi partnere, a Magyar Református Szeretetszolgálat célja, hogy segítse a háborús területekről érkező, sok esetben traumatizált gyerekek lelki és pszichés sebeinek gyógyulását és támogassa oktatáshoz, tanuláshoz, egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférésüket.