A november 26-i "fekete pénteket" nem csak a fogyasztók, de a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is figyelemmel kíséri.
Az elmúlt években többször szabtak ki bírságot webáruházakra jogsértő reklámkampányok miatt; legutóbb az eMAG kapott 200 millió forintnyi bírságot tisztességtelen akciózás miatt, emellett 4 milliárd forint értékű fogyasztói jóvátételre kötelezték.
Az eladóhelyeknek, így a webáruházaknak is fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A leértékelés mértékét az árcsökkentés bejelentése előtt harminc nappal alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyítva kell majd megadni.
A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat. Ritter Eszter, cég partnere volt