16, 6 milliárdot szórtak szét politikai reklámra az állami médiában Rogánék tavaly
28/02/2023 12:33
| Szerző: Klubrádió
A Miniszterelnöki Kabinetiroda az Átlátszó összesítése szerint 19,6 milliárd forintot költött el 2022-ben társadalmi célúnak nevezett médiakampányokra.
A Kabinetiroda 2022-es reklámköltései kampányonként időrendi sorrendben az alábbiak szerint alakultak:
Magyarország előre megy, nem hátra 1 839 042 330 Ft
SZJA mentesség 976 406 120 Ft
Minimálbér 963 987 500 Ft
Otthonteremtés 974 406 213 Ft
Gyermekvédelmi népszavazás 5 176 824 785 Ft
Magyar Falu 203 765 625 Ft
Szép kártya 980 433 366 Ft
Társadalmi célú reklám (TCR) kampány 2 297 223 326 Ft
Őrizzük meg Magyarország biztonságát 2 023 734 843 Ft
A béke a háborús infláció ellenszere 2 053 173 176 Ft
Háborúban összefogásra van szükség 2 050 387 153 Ft
A politikai kampányokhoz köthető reklámokból összesen 16,6 milliárd forint ment a kormánymédiához, vagyis ezek a pénzek leginkább a KESMA lapjaiban és a TV2-nél hasznosultak, de az összegből jutott a többek között a Népszavának, a Blikknek, az ATV-nek és valamennyi még az RTL-nek is – írta a 24.hu.