A HÉV-kocsik helyére hannoveri villamosok beállítását vizsgálják
17/11/2024 09:44
| Szerző: Klubrádió
A HÉV-vonalak járatritkításának elkerülésére az eddig csak Budapest határain belül közlekedő hannoveri villamosok átcsoportosítása is megoldás lehet. Erről a BKK egyik szakmai egyeztetésén esett szó. Az előzménye az, hogy a Főváros közlekedési bizottsága felvetette, amennyiben közlekedési minisztérium, illetve az általa megbízott MÁV-HÉV Zrt. képtelen lenne az eddigi szolgáltatás fenntartására a Főváros budapesti járművekkel segíthetné ki a MÁV-ot.
Átmenetileg villamosok is közlekedhetnének a HÉV-vonalakon az elöregedett szerelvények helyett. A túlkoros HÉV-kocsik helyére a budapesti köznyelvben csak hannoverinek hívott villamosok állhatnának be. Erről írt honlapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Mobilitási Témacsoportjának november 13-i ülésén tárgyaltak alapján.
A főváros közlekedését szervező BKK az állami MÁV-csoporthoz tartozó, de Budapest és az agglomeráció tömegközlekedésében meghatározó szerepet betöltő HÉV jövőbeni működése kapcsán azt írta, legalább a jelenlegi szolgáltatási színvonalat fenn kell tartani a HÉV-vonalakon – erről szólt az BKK Mobilitási Témacsoportjának egyeztetés is, amelyen szakmai és civil partnerek vettek részt Egyetértettek abban, hogy mind a főváros közigazgatási határain belül, mind az agglomerációban fontos szerepet betöltő HÉV-eknél nem fogadható el egy esetleges ritkítás, kapacitáscsökkentés, és rövid távon is megoldást kell találni az elmaradt járműbeszerzések és felújítások miatt egyre súlyosbodó problémákra.
„A fórum résztvevői megismerhették a BKK és a BKV által kialakított vizsgálati szempontrendszert, valamint szó esett arról, hogy átmeneti megoldásként mely vonalakon képzelhető el a meglévő, a sokak által csak hannoveri villamosnak hívott TW-6000/6100 típusú járművek közlekedtetése az elöregedett HÉV-szerelvények helyett.”
A BKK, mint írták, minden beérkező, illetve az ülésen elhangzott javaslatot megvizsgál, majd a BKV Zrt.-vel együttműködve alakítja ki javaslatát a HÉV-ek közlekedésével kapcsolatban. Ennek előzménye, hogy a Fővárosi Közgyűlés közlekedési bizottsága október 14-i döntésében felkérte a főpolgármestert, hogy a BKK és a BKV bevonásával vizsgálja meg, hogy „amennyiben az Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve az általa megbízott MÁV-HÉV Zrt. a szolgáltatás fenntartására a korábbi szolgáltatási színvonalon képtelenné válik, akkor a Fővárosi Önkormányzat a BKV útján tud-e segítséget felajánlani a 2024 őszétől érkező új CAF-villamosok teremtette járműgazdálkodási mozgásterét kihasználva, valamely meglévő villamostípus segítségével, a kizárólag Budapesten közlekedő H7 vonalon átmenetileg, a kínálatszűkítést elkerülendő csatolt, nagy kapacitású (pl. TW 6000-es) villamosszerelvények működtetésével, és mérje fel ennek műszaki, technológiai, engedélyezési idő- és költségvonzatait”.