Az autógyár mellé egy akkugyárat is kaphat Szeged?
22/01/2024 07:22
| Szerző: Klubrádió
Így érné meg minden szempontból.
Egy német nyelvű honlap tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén – hívja fel a figyelmet a Népszava.
Tavaly december 22-én, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai óriáscég, a BYD hamarosan autógyárat épít. A gigagyárban a termelés a hírek szerint 2027-ben indul.
A szállítási költségek, a földrajzi távolság és a logisztikai nehézségek miatt az ázsiai gyártó bizonyára nem azzal a megoldással kíván élni, hogy a Magyarországon készülő elektromos autóihoz Kínából szállítja az akkukat. Ráadásul az e-autókhoz használt akku súlyos alkatrész, ami jelentősen befolyásolja a szállítási költségeket. Az e-autók piacán kialakult árverseny is egyre öldöklőbb.
Ennél is sokkal nyomósabb érv, mondták el lapnak szakértők, hogy a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el tárolóegységekkel gyárait. Így szóba sem jöhet, hogy a Debrecenben épülő CATL-ból, vagy más magyarországi akkuüzemből szállítanák az erőforrásokat Szegedre a BYD-nak. Mindemellett: a két város kétszázharminc kilométerre található egymástól, és nincs közvetlen vasúti kapcsolat közöttük.
Ráadásul: a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem kompatibilisek, nem összeépíthetők egymással. Ebből az következhet, hogy a BYD-nak, ha hatékonyan akar termelni,
szüksége lehet egy magyarországi akkugyár építésére.
Az előzmények ismeretében világos, hogy a bejelentett beruházást szinte képtelenség volna eladni a szegedieknek, ha ez az akkugyártást is magába foglalná. Ezt sejteti, hogy még az olyan, hagyományosan a Fidesz vezette városban is, amilyen Debrecen, drámai mértékben csökkent a kormánypárt támogatottsága, miután bejelentették CATL akkugyárának építését.