„Köszönjük
A lényeg

Csúnyán kifáradt a jó öreg földalatti

9/01/2024 12:03

| Szerző: Klubrádió

Egyre sürgetőbb a földalatti felújítása – írja a Népszava.

Az 1972-ben gyártott 23 kocsi régen túl van az eredetileg 40 évre tervezett élettartamon és a 2,1 millió kilométeres futásteljesítményen. A járművek elkoptak, alvázuk, kocsiszekrényük, csuklókapcsolatuk  már gy 2000-es bizottsági jelentés szerint is 

„kifáradt”.

Egy korábbi egyetemi anyagszerkezeti vizsgálat arra figyelmeztetett, hogy az anyagfáradás miatt le kellene selejtezni a kocsikat, mielőtt komoly vázszerkezeti problémák állnának elő.

 
Az Oktogon megállója 1980-ban
Fortepan, adományozó: Chuckyeager tumblr
 

A kocsicseréhez külön prototípust kell tervezni, majd legyártani. A darabár így 2 milliárd közelében lenne, ami 54 milliárd forint fölé lökheti a költségeket. Az új kocsik azonban nem futhatnak a régi pályán, korszerűsíteni is kell, márpedig egy új vonatbefolyásoló rendszer szintén milliárdokat vihet el.

A lap emlékeztet: a Rákosrendezőre álmodott mű-Dubaj részeként az állam  300-400 milliárd költene közcélú beruházásokra. A Fővárosi Közgyűlés decemberi határozatában kikötötte, hogy a Rákosrendező területén megvalósítandó ingatlanfejlesztés támogatásához többek között források biztosítását kéri „a Millenniumi Földalatti Vasút felújításához és meghosszabbításához, valamint a szerelvények cseréjéhez".