Eszeveszett összeget költött a Fidesz politikai hirdetésekre a Metán
28/03/2025 07:37
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Bárkay Tamás
A Tisza költései ehhez képet elenyésznek.
Bő kilenc hónap alatt – tavaly június is idén március közepe között – 1,3 milliárdot költöttek Magyarországon politikai hirdetésre a Meta-rendszerében – tudta meg a Népszava Lévai Richárd marketingspecialistától, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosától. Ezeket az összegeket elsősorban a Meta-rendszeréhez tartozó Facebookon költötték el, de a cégé az Instagram, és a Messenger is.
A kormányoldal brutálisan vezet:
a Fidesz 1,1 milliárd forintot költött hirdetésekre a tavalyi választások óta.
Az ellenzék 210 milliót szórt el ugyanerre, ebből
a Magyar Péter vezette Tisza Párt 28 milliót.
A kormánypárt saját médiáinak hirdetésére csaknem 500 milliót szánt, politikusaikra 252 milliót fordított. A Megafon ebben az időszakban 155 milliót költött hirdetésekre.
Ami a Tisza Párt 28 millióját illeti, ezt leginkább a párt Facebook-oldalán költötték el, Magyar Péter még mindig nem költött szinte egy fillért sem. Az ő neve alatt mindössze egy darab hirdetés futott tavaly márciusban, körülbelül 35 ezer forint értékben.