Inkább reáltárgyas tanárokból van hiány
20/01/2022 15:13
| Szerző: Klubrádió
Magyarországon a pedagógus-ellátottságra egyszerre jellemző a hiány és a pazarlás – derül ki a T-TUDOK oktatáskutató cég friss kutatásból.
Magyarországon a pedagógusellátottságra, illetve az esetleges tanárhiány mértékére nehéz konkrét választ adni, mert az elérhető adatok ellentmondásosak – derül ki az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete által kezdeményezett, a T-TUDOK oktatáskutató cég által végzett kutatásából. A területre egyszerre jellemző a hiány és a pazarlás – írja a hvg.hu.
Az elemzésből kiderül, hogy a tanárhiány leginkább a reáltárgyakat érinti, az iskolák 43 százalékában nincs elég matematikatanár, egyharmadában nincs elég szakmai tanár, természettudományos tanár vagy tanító, egynegyedében pedig nincs elég informatika- és idegennyelv-tanár. Bár igény lenne iskolapszichológusra, ifjúság és családvédelmi felelősre, szociálpedagógusra, de az iskolák több mint felében nincs erre státusz.
A pedagógushiány egyik jele a pedagógusok túlterheltsége. Az online felmérés alapján – közlekedés nélkül és a 45 perces tanórákat 60 perces órákra átszámolva – átlagosan 42,48 óra a heti terhelése a beosztott pedagógusnak. Ebből átlagosan 27 óra csak a tanórai tanítás.